Купила тітка мойви
Цю історію, яка чудово характеризує сферу ринкової та не лише торгівлі, розповіла наша постійна читачка Галина Петрівна Ричка. 6 жовтня пані Галина у магазині «Нептун» оптової бази по вул. Московській попросила зважити 1 кг мойви. Натомість їй запропонували пакунок вагою 1,3 кг. Покупець каже: «Для мене це багато», і чує у відповідь, що інші пакунки такі ж самі. Тоді Галина Петрівна просить зважити упаковку мойви з вітрини, вона начебто менша. Цікаво, що обслуговує жінку така собі Оксана з сусіднього кондитерського відділу, бо продавець з рибного зайнята розмовою по мобільному. Отже, Оксана, буркочучи, кидає на ваги упаковку, котру просить жінка, і, дійсно, цей пакунок виявляється аж на 400 г менший за перший.
I тут пані Галина припускається помилки – вона робить зауваження рибно-кондитерській продавчині! Зауваження більше схоже на співчуття: «Чому Ви така зла?», але Оксана, вочевидь, до співчуття не звикла і жалістю її не проймеш. Вона у гніві! «Через таких, як ти, будеш злою! Йди звідси», – кричить молодка пенсіонерці, напевне, взагалі незнайома з елементарними правилами поведінки. «Хіба я до Вас у квартиру прийшла, що Ви мене женете?», – питає Галина Петрівна і чує: «З квартири я б тебе вигнала стусанами під зад!». Обурена таким хамством, пані Галина просить книгу скарг, натомість отримує ще кілька «лагідних» слів.
Сама винна?
В адміністрації оптової бази, куди жінка звернулася за координатами господаря магазину, їй назвали прізвище підприємця та дали номер його телефону. Але додзвонитися до власника крамниці Галині Петрівні не вдалося, це зробили ми.
Пан Віктор був дуже люб’язним, про скандал у магазині вже знав і в нього склалася зовсім протилежна думка щодо винуватців конфлікту. Підприємець повідомив, що обидві продавщиці працюють в нього вже 10 років, жодного разу ні з ким не конфліктували, а в даній ситуації сама покупець поводилася дещо брутально. Мовляв, напевне, в неї був поганий настрій, та й люди, які перебували в той момент у магазині, можуть підтвердити, що продавці не винні.
«Вас слухає служба безпеки»
Визначити: хто – вовк, а хто – ягня, у ситуації, свідком якої не був, складно. Та ми й не намагалися. Цікавило інше: чому в магазині немає книги скарг, де міг би залишити свій запис обурений покупець? Дивись, і резонансу не було б.
До речі, пан Віктор чесно зізнався нам, що відсутність куточка споживача – це його недогляд. Він усе виправить. А поки що замість стенда в магазині висить оголошення: «З усіх питань обважування та конфліктів з продавцями телефонувати за номером: 77-98-37». Саме за ним ми і шукали господаря крамниці. А виявилося, що це номер служби безпеки оптової бази. Отакої!
P.S. Назва магазину, імена продавщиці та господаря крамниці змінені.
Перевіряти наявність куточків споживачів у торгових об’єктах та штрафувати власника у разі їх відсутності мають управління у справах захисту прав споживачів.
І поскаржитися нікому…
Згідно з чинними законодавчими нормами, в кожному магазині, павільйоні – великому чи маленькому, обов’язково на видному місці має бути розміщений стенд з інформацією про власника об’єкта, книга скарг, адреси й телефони органів захисту прав споживачів. Щоправда, телефонувати туди марно. У Кременчуці відділ захисту прав споживачів розформовують з 15 жовтня, хоча й раніше скарги від населення він приймав лише три години на тиждень – по п’ятницях, з 9.00 до 12.00, в інші дні інспектори відділу були зайняті виїзними перевірками.
Кременчуцький відділ підпорядковується обласному управлінню захисту прав споживачів. З 15 жовтня на нього теж чекає реорганізація, натомість на виконання Указу Президента України створюється Державна інспекція України з питань захисту прав споживачів. Окрім контролю за дотриманням законодавства про права споживачів та рекламу, фахівці нової інспекції ще й контролюватимуть ринок товарів.
Куточок споживача має бути в кожному торговому об’єкті
Це регламентує Постанова Кабінету Міністрів України № 833 «Про затвердження Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення» від 15 червня 2006 р. Зокрема у п. 10 вказано:
«Суб’єкти господарювання повинні забезпечити:
...наявність на видному та доступному місці куточка покупця, в якому розміщується інформація про найменування власника або уповно?
важеного ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів».
Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Кременчук | Суспільство
Додати коментар
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном