У листі вказується, що на останньому засіданні Комітету з питань палива і енергетики, в який входять провідні представники енергоринку України обговорювався законопроект Міністерства інфраструктури, яким пропонується підвищити акцизи на бензин і дизельне паливо у рамках підготовки доріг до Євро-2012.
Учасники енергоринку вказують, що головна небезпека змін, які пропонує міністерство, криється у відміні диференційованого підходу до розмірів акцизу на дизпаливо залежно від змісту сірки. Ще в 2007 році уряд ввів схему, по якій чим вище зміст сірки в дизелі, тим вище був акциз. Це змусило виробників підвищити якість палива.
"Ключові виробники нафтопродуктів в Україні (Кременчуцький, Лисичанський, Одеський НПЗ) інвестували значні кошти в модернізацію виробництва і перейшли в 2010-2011 роках на виробництво дизельного палива вищої якості. Введення єдиної ставки акцизного податку створить преференції імпортерам низькоякісного дизельного палива з Росії (у країнах ЄС робиться тільки високоякісне дизельне паливо з низьким вмістом сірки) ", - говориться в листі, повідомляють Коментарі.
Експерти вказують, що найбільш від уніфікації ставок постраждають саме українські виробники, а не імпортери.
"Для імпортерів ставу акцизу підвищиться лише на 10 євро/т (з 90 до 100 євро/т), а для виробників дизельного палива - на 58 євро/т. (з 42 до 100 євро/т) - уточнюється в листі.
Як повідомлялося, Мининфраструктуры пропонує підвищити акцизи на бензин до 200 євро/т (зараз 182 євро/т.) і на дизельне паливо до 100 євро/т (зараз діє диференційована ставка залежно від змісту сірки і стандарту від 42 до 90 євро/т.).