Начальник відділу грошових виплат та компенсацій Олександр Боровик розповів про робочі моменти, які впливають на строк призначення субсидії.
Державна кампанія з надання грошової допомоги населенню для сплати житлово-комунальних послуг триває ще з квітня минулого року. При цьому частина громадян до цих пір не змогли розібратися в правильності заповнення заяв і декларацій, які вони подають до Управління праці і соціального захисту. Точніше, самі заяви люди заповнюють, але при цьому не переймаються недоліками, які панують у їхніх документах.
Олександр Боровик розповів, що у травні місяці організація розсилала для всіх субсидантів заяви, у яких містилися детальні інструкції щодо заповнення:
— Процес заповнення заяви більше був схожий на анкетування. Тобто, якщо людину прохали написати номер особового рахунку, то вона мала вказати рахунки на світло, газ, воду та вивезення побутових відходів. Наведу приклад. Нещодавно житель міста приносить заяву на отримання субсидії. Замість особових рахунків він переписав номера лічильників. А потім починає ходити до нас, телефонувати на гарячу лінію з вимогами якнайшвидше призначити йому допомогу. Питається, як ми можемо перераховувати кошти на номер лічильника?
Зі слів Олександра Миколайовича, заявник має чітко й розбірливо вказати паспортні дані, номера особових рахунків, а в примітках — наявність лічильників. Обов’язково написати доходи всіх членів сім’ї за період, який зазначений у декларації. Оскільки перевіряючий орган рано чи пізно самостійно зробить усі запити. Якщо ж громадяни вказали неправдиву інформацію, то з них знімуть субсидію і доведеться відшкодовувати витрачені державою кошти. Це — дуже серйозно. Також у законі сказано, якщо зазначені доходи громадян не відобразились на запит з фіскальної служби, то їх необхідно надати у вигляді довідки з місяця отримання цього доходу.
— Прем’єр-міністр наголошував, що для отримання субсидії варто лише заповнити два документи, — говорить Боровик, — але при умові, якщо зазначені дані відповідають наявній дійсності. Поясню, змінилась опалювальна площа будинку — необхідно внести зміни, змінився власник — необхідно внести зміни, змінився склад сім’ї — також треба внести зміни. Тобто, інформація в усіх службах має відповідати дійсності на момент подачі документів.
Зупинився Олександр Боровик і на електронних заявах. Справа в тому, що законодавством передбачений обов’язковий підпис. Виходить, якщо в людини немає електронного підпису, то і подана заява буде дійсною лише коли на ній людина проставить особистий підпис.
Крім того, начальник відділу грошових виплат та компенсацій нагадав, що громадяни, які подали заяви для нарахування субсидії, зобов’язані сплачувати за комунальні послуги відповідно до показників лічильника:
— Трапляються випадки, коли люди подають заяви і чекають кілька місяців, доки їм нарахують допомогу. При цьому не сплачують за послуги. Пам’ятайте, що у кожного абонента заключений договір із постачальником, згідно якого в установлений термін має відбуватись сплата. Інакше виникнуть проблеми з організаціями, які надають послуги.
Олександр Боровик наголосив, що найбільше помилок люди допускають, заповнюючи декларацію. Часто трапляються випадки, коли у податковій не співпадають прізвища заявників, адреси, ідентифікаційні дані. Наприклад, у графі «Доходи» громадяни вказують пенсії. Та якщо вони не отримують цю виплату в Кобеляцькому Пенсійному фонді, то про це також потрібно вказувати, щоб потім не доводилось шукати таку людину в усіх базах країни. Важливо розуміти різницю між загальною і опалювальною площею. Субсидія нараховується на житлову площу будинку і аж ніяк не на літню кухню чи гараж.
Інколи проблемні ситуації виникають у власників паїв. Такі доходи відображаються в документах у тих випадках, коли орендар звітується про своїх пайовиків.
Користуючись нагодою, Олександр Миколайович учергове звернувся до читачів тижневика:
— Шановні жителів району, заповнюючи заяви і декларації, перевіряйте відповідність даних, які ви вказуєте в документах. Щоб потім не виникало проблем, при нарахуванні вам субсидії.