Якщо ви отримали отримали рахунок за комунальні послуги з нулем у пункті нарахування субсидії — не слід нервувати, а платити так, як платили по субсидії у попередні місяці
Наша читачка, яка отримує житлову субсидію, звернулася до нас з наступним запитанням — на початку нового року їй прийшов рахунок за тепло і гарячу воду від «Полтаватеплоенерго», а саме за грудень 2016 року. У платіжці в пункті нарахування субсидії стояв «0», хоча в попередні місяці там вказувалася сума нарахованої субсидії. Жінка подумала, що їй скасували субсидію і вона звернулася у відділ житлової субсидії, щоб отримати пояснення. Там її зустріла довга черга знервованих людей.
Даний відділ знаходиться у приміщення Подільської районної ради Полтави. Близько до обіду ми побачили там чергу з 10-15 чоловік. Деякі відвідувачі розповіли, що стоять із самого ранку вже більше 2 годин. У відділ звертаються не тільки, щоб оформити субсидію, а й з інших питань. Також в черзі стояли люди і з запитанням, чому за грудень минулого року не нарахувалася субсидія. Як виявилося, причин для хвилювань не було, адже їм було достатньо короткого пояснення чи оголошення.
Начальник управління соціального захисту населення Подільської райради Полтави Андрій Каркач пояснив суть проблеми.
Виявилося, що перед початком опалювального сезону довго проводяться бухгалтерські перерахунки. В такому випадку, якщо платіжка приходить за грудень, то компанія, що надає послугу, отримує інформацію про відшкодування оплати за субсидіанта тільки у наступному місяці. Тому при відправленні платіжки вони вказують повну суму, бо не знають точного розміру субсидії. Отримувач субсидії в такому випадку повинен сплатити стільки, скільки платив за попередній місяць.
— Наприклад, з листопада проводили новий розрахунок на повний місяць. За листопад організація побачить субсидії тільки 25 грудня. Звіт і акти звірки проходять пізніше, а пізніше сума вирівнюється. До кінця квітня буде така ситуація, так що не слід переживати, а платити скільки, скільки платили, — розповів Андрій Карчач.
Також він повідомив, що причиною довгих черг — є недостатня кількість спеціалістів, які працюють у відділі субсидії.
— Дуже зросло навантаження на цей відділ. Раніше у відділі працювало 5 чоловік, які обслуговували 2 тисячі субсидіантів. На сьогоднішній день працює 11 чоловік і обслуговують вони 12 тисяч субсидіантів, навантаження виросло у 6 разів. Ми двічі оголошували конкурс на спеціаліста, люди просто не хочуть йти, тому що велике емоційне навантаження. Ми працюємо в дві зміни, буваємо виходимо і в нічну. Згідно із законом, на цю кількість субсидіантів, повинно працювати 28 спеціалістів.
Проте люди із запитаннями стоять щодня, а повідомлень, які би могли пояснити суть проблеми, в коридорах райради ми ніде не помітили.