41 опорна школа та 159 навчальних закладів із інклюзивними класами розмістили нашу область на п’ятій позиції рейтингів Міністерства освіти і науки України.
На Полтавщині стрімко розвивається мережа опорних шкіл
Наприкінці минулого навчального року в області діяв 31 опорний заклад. На разі їх на 10 більше. Планується, що до кінця 2018 року опорних шкіл на Полтавщині буде 57.
Підвезення
В області стовідсоткове підвезення дітей та вчителів сільської місцевості. Такий показник забезпечують 352 автобуси, з яких 317 шкільних.
– За останні три роки закупили 60 автобусів. З них сім – за перше півріччя цього року. Ще шість плануємо придбати до кінця 2018-го. Крім того, є потреба в оновленні автопарку – необхідно ще 63 автобуси. У тому числі три спеціальні для дітей з особливими освітніми потребами, – розповіла директорка Департаменту освіти і науки Полтавської ОДА Олена Харченко.
Покращення матеріально-технічної бази
Протягом навчального року на майже 22 мільйони придбали обладнання для 32-х кабінетів природничо-математичного циклу.
– Загалом маємо в області 343 кабінети із сучасним технічним обладнанням. Проте необхідно облаштувати ще 198 кабінетів природничо-математичних дисциплін. Поступово оновлюється і комп’ютерна техніка в школах. Упродовж 2018 року придбали 210 комп’ютерів, – прокоментувала Олена Харченко.
До швидкісного інтернету не підключені 13% закладів загальної середньої освіти області – це 21 школа.
Нова українська школа – доступна школа
Нова українська школа тісно пов’язана з інклюзивною освітою, наголосила головна освітянка області. Серед усіх регіонів України Полтавщина посідає п’яту позицію за рівнем організації інклюзивної освіти в навчальних закладах.
– Якщо на початок навчального року ми мали 140 закладів з інклюзивним навчанням, то на кінець року їх вже було 159. У понад 300 інклюзивних класах навчається більше 400 учнів. Це вдвічі більше ніж минулого року, – додала Олена Харченко.
Інклюзивний простір відкриває нові можливості для усіх здобувачів освіти. У тому числі, через нові форми впровадження – інклюзивно-ресурсні центри (ІРЦ). Мета діяльності ІРЦ – розвиток інклюзивної освіти, сприяння процесу реформування системи інституційного догляду ти виховання дітей, а також надання корекційно-реабілітаційних послуг дітям з особливими освітніми потребами.
За словами Олени Харченко, до кінця року в області заплановано відкрити 32 ІРЦ. З них 11 вже працює.
Реформа інтернатних закладів (Деінституалізація)
В Україні триває процес деінституалізації. І Полтавщина – не виключення.
– Деінституалізація – процес заміни системи інституційного догляду та виховання дітей (інтернатів) на систему, що забезпечує виховання дітей у сім’ї або в умовах, максимально наближених до сімейних. Враховуючи вимоги нового Закону України «Про освіту» та Концепції «Нова українська школа», ми проаналізували матеріальну базу закладів інтернатного типу, – пояснила директорка Департаменту освіти і науки ОДА.
Відповідно до регіонального Плану, в області п’ять закладів інтернатного типу реорганізували в наукові ліцеї-інтернати та спортивні школи-інтернати.
– На разі в області діє: вісім спеціалізованих закладів, три навчально-реабілітаційні центри, один дитячий будинок, дві санаторні та десять спеціалізованих шкіл-інтернатів, – повідомила Олена Харченко.
Задля формування сучасного освітнього середовища в області реформа інтернатних закладів перебуває на постійному контролі в Департаменті освіти і науки облдержадміністрації.