До редакції звернулась жителька селища Галина Курило. Жінка повідомила, що комунальне підприємство «Джерело» почало надсилати новосанжарцям повідомлення про необхідність проведення повірки водяного лічильника.
Вона зазначила, що комунальники не вказали норму закону, відповідно до якої має проводитись повірка, та що в тариф на водопостачання закладена ця послуга.
Друкуємо лист Галини Курило:
«Повірка водяних лічильників — це необхідна процедура для забезпечення правильності нарахування платежів за використану воду. У чиїй компетенції знаходиться демонтаж і транспортування квартирних приладів обліку води для здійснення періодичної повірки?
Відповідь вказана в Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність».
Питання щодо повірки квартирних лічильників обліку води вперше гостро піднялось весною 2014 року. 14 травня депутати Новосанжарської селищної ради прийняли рішення і встановили тариф за повірку водяного лічильника, який склав 125 гривень. Це рішення в листопаді того ж року було оскаржено в Антимонопольному комітеті. Держорган наклав штрафні санкції і всі послуги на повірку лічильників анулювались.
У липні 2014 року вказаний вище закон було прийнято в новій редакції, у дію він був введений 1 січня 2016‑го. Ним передбачалось, що вартість витрат на повірку лічильників закладається в тариф на водопостачання.
Коли в лютому 2017 року розраховувався тариф на постачання води в Нових Санжарах у розмірі 12,7 гривні за кубометр, то ця норма закону була врахована. Всупереч вимозі припису Держпродспоживслужби від 17 травня 2017 року № 1, вказаний тариф було введено в дію з 1 травня.
З акту перевірки КП «Джерело» Держпродспоживслужбою від 17.05.2017: «При розрахунку витрат на повірку водяних лічильників передбачено кількість споживачів (абонентів) по населенню 3604, тоді як за даними підприємства, обладнані засобами обліку води лише —2534. Вартість складає 65 487 гривень, проти обрахованих підприємством 93 139 гривень».
Витяг із калькуляції витрат на водопостачання:
3604 шт. х 77,53 гривні/3 роки = 93 139 гривень.
- 3604 — не штуки, а абоненти, а штук (лічильників) тут має бути 2534.
- 77,53 грн. — вартість повірки одного лічильника, має бути підтверджена документально, але підтвердження немає.
- 3 роки — міжповірочний період, що діяв на час обрахунку.
Що маємо: 3604/3 роки = 1201 (це число умовно назвемо лічильниками) — підлягає повірці щороку. Виходячи з кількості лічильників (2534), у травні цього року мають пройти повірку всі прилади.
Але є «але». У серпні 2017 року, коли в Полтавському суді розглядалась адмінсправа за цими тарифами, підприємство не надало договір з підрядником на виконання робіт з повірки лічильників, бо він не був укладений. Уже тоді припускалось, а тепер переконались, що ніхто не збирався виконувати повірку, цікавили лише гроші.
Відповідно до змін у законодавстві, у 2017 році збільшено міжповірочний період з 3 до 4 років.
Хто має організовувати і виконувати цю роботу? У законодавстві не вказано, що це — головний біль споживачів. Контроль за міжповірочними періодами, організація робіт покладається на «суб’єкта господарювання», «надавача послуг» (термін із Закону).
У моєму договорі на водопостачання з КП «Джерело» від 6.04.2017 року в розділі «Споживач має право на» п. 10 вказано: «… періодичну повірку, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку води, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж». «Право» — це суб’єктивна категорія, ним можна скористатись, а можна відмовитись.
У розділі «Виконавець зобов’язаний» п. 4 прописано: «… контролювати установлені міжповірочні інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку води, обслуговування та ремонт, у тому числі й демонтаж, транспортування та монтаж».
Отже, обов’язки мають виконуватись.
Витрати на повірку лічильників з тарифу не прибрані, як передбачено змінами до законодавства. А тепер давайте підсумуємо.
- Витрати на повірку лічильників закладено в тариф з 1 травня 2017 року, він діє і нині, а це значить, що ми продовжуємо платити. Виходячи з річної кількості повірок (1201), станом на травень цього року має бути проведено 2402 повірки (при наявності 2534 лічильників).
- Законодавчо збільшено міжповірочний період.
- У повідомленнях споживачам про необхідність і обов’язок виконати повірку лічильника немає посилання на законодавчу норму.
Так на підставі чого КП «Джерело» піднімає ґвалт?
Чому за цим мовчки спостерігає селищна рада, якій підпорядковується це підприємство?
Чому ми вже 22 місяці оплачуємо повірку лічильників, тоді як КП «Джерело» нічого не робило? Чому ми тепер маємо своїм коштом (вдруге) виконувати те, що не зробив хтось?».
Р. S. Редакція, у свою чергу, звернеться до керівництва КП «Джерело», щоб з’ясувати, скільки лічильників установлено громадянам із 17.05.2017 року до момента виходу статті та кількість повірених засобів обліку за останні два роки.