Кобеляцькі аграрії, несподівано для себе та й для інших людей, почали освоювати іншу професію. Зараз вони зайнялися ремонтом доріг, які перебувають у дійсно жахливому стані.
Водії, які постійно курсують із Кобеляк у напрямку Біликів та Червоних квітів, уже кілька тижнів тому почали помічати, що ями на проїжджій частині доріг між цими населеними пунктами почали «латати». Щоправда, займаються цим явно не працівники шляхових служб, і при цьому використовують дещо нетипові матеріали. Спочатку в ями засипали биту червону цеглу, а потім «у роботу» пішла якась дивна суміш, більше схожа на пилюку із тих же доріг. Більшість автолюбителів таку самодіяльність шляховиків‑аматорів вітали. Але були й такі, хто обурювався тим фактом, що дорожні роботи виконують непрофесіонали. На думку цих людей, такий ремонт призведе лише до подальшого погіршення стану дорожнього покриття.
Нам вдалося вияснити, хто ж зайнявся ремонтом багатостраждальних сільських доріг. Як виявилося, на дороги вийшли фермери. У них якраз є трішки вільного часу і грошей перед початком жнив. І аграрії, втомившись чекати ремонту доріг, профінансованого з бюджету, почали латати ями самотужки.
Дороги стають червоними
У понеділок нам вдалося поговорити із Петром Слоквою, керівником фермерського господарства «Червоні Квіти». Він узяв своєрідне шефство над ділянкою автодороги між Червоними Квітами та Біликами.
Петро Іванович розповів:
— Спочатку ми засипали найбільші і найглибші ями битою цеглою. Брали її на території колишнього молоко-консервного комбінату, що в Біликах. Підприємство вже давно не працює. Зараз Сергій Жук демонтує будівлі. Залишаються будматеріали. Ось їх і почали використовувати.
Дійсно, дорога між Червоними Квітами та Біликами на багатьох ділянках змінила колір із традиційного сірого на червоний.
Потім, за словами Слокви, уже згаданий Сергій Жук зумів домовитися про придбання кількох сотень тонн асфальтосуміші. Її зняли під час проведення ремонту дороги між Полтавою і Харковом. Жук власним коштом придбав триста тонн цієї суміші, Слоква — 120 тонн. У скільки аграріям обійшлося придбання такої кількості матеріалу, фермери не говорять. У принципі — це їх право, адже мова йде не про бюджетні, а про приватні кошти.
За два дні Слоква і його працівники планують засипати асфальтною сумішшю вісім кілометрів дороги від Червоних Квітів до Біликів. Її «прикатують», використовуючи звичайний сільськогосподарський каток. Слоква пояснює:
— Ми в коток засипали гранвідсіву, він став страшенно важкий. Трактор тягає коток по суміші разів п’ять-шість. Сподіваємось, що триматиметься.
За словами фермера, до такої самодіяльності він та колега були змушені вдатися від безвиході. Адже за інформацією, якою вони володіють, Агентство місцевих доріг Полтавської області в 2019 році навіть не планує ремонтувати дорогу між Біликами та Червоними Квітами.