Як самостійно вибрати і змінити постачальника електроенергії

Як самостійно вибрати і змінити постачальника електроенергії

Мало хто споживачі знають, що на оптовому ринку електричної енергії України працює багато провайдерів, які постачають енергоресурси як приватним особам, так і промисловим споживачам, юридичним особам. Якщо споживача не влаштовує ціна, якість обслуговування або інші умови, він може обрати іншого постачальника електроенергії.

 

 

Як змінити постачальника електроенергії

Щоб укласти договір з новим постачальником, необхідно погасити борг перед попереднім постачальником, проінформувати його про свої наміри за 3 тижні до завершення дії договору. В іншому випадку споживачеві загрожують штрафні санкції.

Для переходу на послуги іншого постачальника електроенергії необхідно виконати такі дії:

  • зайти на сайт оператора системи розподілу;
  • переглянути кількість зареєстрованих постачальників;
  • ознайомитися з пропонованими цінами і термінами договорів;
  • вибрати оптимальний варіант.

Нового постачальника споживач інформує про свої наміри у вигляді заявки до договору. Необхідно надати наступну інформацію:

  • ПІБ;
  • для юросіб та ФОП – надати виписку з ЄДР або копію;
  • для громадян – пред'явити копію довідки про присвоєння ІПН або номер карти платника податків, паспортні дані.

Споживач повідомляє контактні дані: номер телефону, поштову адресу та електронну пошту, погоджується на обробку персональних даних, їх використання для отримання даних від адміністратора комерційного обліку (АКО). Потрібно повідомити ЕІС-код (и) точки обліку електрики по об'єкту, назва поточного постачальника та інші дані, передбачені заявкою до договору в комерційній пропозиції.

 

Як здійснюється процес зміни постачальника електроенергії

Процедура починається безпосередньо після отримання необхідних даних (при виникненні питань постачальник запросить додаткову інформацію). Протягом дня споживач отримує підтвердження зміни постачальника, укладення договору.

змінити постачальника електроенергії

Нового постачальника електрики дається 3 дні на відправку запиту зі зміни постачальника в АКО, який зобов'язаний протягом дня після перевірки запиту відправити повідомлення про контрольний зняття даних лічильника, сформувати прогнозовані обсяги споживання по точці обліку на дату зміни постачальника.

Якщо неможливо змінити постачальника, АКУ повинен про це повідомити нового електропостачальника і споживача із зазначенням конкретної підстави для відмови. Основні причини відмови:

  • невідповідність обсягів споживання комерційної пропозиції нового постачальника;
  • невідповідність рівня надійності, режимів роботи і засобів комерційного обліку електроенергії;
  • відсутність у споживача актуального договору з оператором системи про надання послуг;
  • припинення постачання електрики на об'єкти споживача за зверненням нинішнього постачальника або наявності звернення на момент початку процедури.

Після повідомлення попереднього постачальника про його зміну АКУ повинен припинити термін дії договору. За 5 днів до закінчення терміну попередній постачальник відправляє споживачу рахунок за електрику, сформований на підставі прогнозних даних, і передає АКО фактичні дані. Після цього АКУ направляє фактичні показники, як і раніше і новому постачальникам для внесення коригувань у взаєморозрахунки.

Якщо фактичні дані більше прогнозного показника, споживач протягом 5 робочих днів з моменту отримання останнього рахунку повинен його сплатити. Якщо буде виявлено переплату, попередній постачальник протягом 5 робочих днів повертає суму переплати. Дані взаєморозрахунки необхідно здійснити протягом 10 робочих днів після зміни постачальника.

Якщо споживач бажає скасувати процедуру зміни постачальника, він повинен повідомити про це АКО.

Детальніше: https://enerhozbuttrans.com.ua/services/faq/.


15 лютого, 09:45 | Полтавщина | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Завантажуємо курс валют

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації