Хто вже тільки не згадував про міст через річку Кобелячок, що на території колишнього Кобеляцького району, нині – Білицької об’єднаної громади. Про злощасну споруду, котру «капітально ремонтують» ледве не щорічно, писали статті і знімали відео сюжети і провінційні блогери и всеукраїнські паперові та інтернет-видання. Надто ж класичним є приклад даного мосту. Це - класика українського корупційного жанру у сфері будівництва автодоріг.
Днями на сайті Вєсті, що оперативно висвітлює новини України та світу та розміщує цікаві аналітичні матеріали в чергове була піднята тема корупції при будівництві автодоріг. Прозвучала згадка і про міст через Кобелячок.
Журналіст Антон Дранік, зокрема, нагадує, що розслідуванням кримінальної справи, щодо неефективного ремонту мосту та щодо привласнення коштів займалося НАБУ. Кримінальна справа навіть дійшла до суду. І було встановлено, що об’єм виконаних робіт не відповідає заявленому на 1,2 мільйони гривень. А міст через два роки після завершення «капітального ремонту» потребує нового. Не менш капітального.
А фігурантами «кобелячківської» справи є фірма «Ростдорстрой» та окремі чиновники Укравтодору.
Що ж вони набудують?
Тут потрібно нагадати, що і згаданий «Ростдорстрой», і «Альтком» , і «Онур» фігурують у десятках кримінальних справ щодо розкрадання бюджетних коштів. І згідно з інформацією «Вєстєй» саме ці «монстри» шляхового будівництва отримують 70 відсотків підрядів на будівництво автодоріг. Мова йде про багатомільярдні угоди. Саме згадані фірми є учасниками такого собі «дорожного картелю» І цілком ймовірно, що їх власники домовляються щодо розподілу гігантських коштів не лише між собою, а й з високопоставленими чиновниками Укравтодору. Керівники державною установи, як відомо періодично змінюються і майже завжди – зі скандалом. А ось учасники ринку залишаються незмінними. Що дає підстави думати про незмінність схем по яких державні, а також позичені державою Україна, кошти, «перетікають» у приватні кишені.
Журналісти розповідають, що, як правило гроші розкрадають завищуючи вартість будівельних матеріалів. Мова йде не лише про бетон і асфальт. Адже тієї ж глини чи піску під час будівництва дороги використовують десятки мільйонів кубометрів.
Також гроші крадуть на мінімізації податків і використанні матеріалів гіршої, аніж необхідно якості.
Тому дивуватися факту, що новенькі автодороги «розсипаються» після року експлуатації, не доводиться.
Публікація підготовлена за матеріалами сайту https://vesti.ua/.