Право на отримання житлової субсидії мають громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України (отримали посвідку на постійне або тимчасове проживання, визнано біженцями в Україні), що проживають у житлових приміщеннях (будинках).
За загальним правилом субсидія призначається одній із зареєстрованих у житловому приміщенні осіб, тобто за місцем реєстрації особи, та розраховується на усіх зареєстрованих осіб.
Про це повідомила директор Департаменту соціального захисту населення Полтавської облдержадміністрації Людмила Корнієнко
До складу домогосподарства включаються особи, що зареєстровані в житловому приміщенні (будинку). На таких осіб розраховуються соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування і їх доходи враховуються під час призначення житлової субсидії.
Під час призначення житлової субсидії враховуються також доходи членів сім’ї особи із складу домогосподарства у разі, коли їх зареєстроване (фактичне) місце проживання відмінне від адреси домогосподарства (крім доходів одного з подружжя, якщо обом більше 60 років і вони проживають у сільській місцевості або селищах міського типу, доходів батьків у разі призначення субсидії студентам, які зареєстровані у гуртожитку за місцем навчання, та доходів одного з батьків дитини у разі призначення субсидії другому з батьків з дитиною у разі, коли батьки розлучені або не перебували у шлюбі, а також осіб, які вважаються безвісно відсутніми за рішенням суду або мають правовий статус осіб, зниклих безвісти). При цьому соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування за адресою домогосподарства на таких осіб не розраховуються.
В умовах запровадження карантину актуальним є питання надання соціальних гарантій з використанням електронних сервісів.
Тому для оформлення житлової субсидії рекомендуємо скористатись он-лайн сервісом https://subsidii.mlsp.gov.ua.
Основною перевагою даного сервісу є те, що скористатись ним можливо цілодобово, кожного дня та не виходячи з дому.
Як скористатися послугою онлайн:
1. Перейти на веб-сайт Мінсоцполітики у розділ Е-сервіси/Субсидії або за посиланням: https://subsidii.mlsp.gov.ua.
2. Авторизуватись в один із 3-х способів: за допомогою електронного підпису, за адресою електронної пошти або ідентифікацією BankID.
3. Заповнити електронну форму заяви про призначення субсидії та декларації про доходи і витрати осіб.
З інструкцією щодо заповнення заяви та декларації можна ознайомитись на сайті Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації за посиланням http://plsz.gov.ua/pub_doc/instrukciya-1.doc.
Після заповнення всіх необхідних реквізитів необхідно перевірити та підтвердити правильність внесених даних.
У разі необхідності, в електронному сервісі можливо приєднати файл із сканованою копією документу (в pdf-форматі), а саме:
- документи, що підтверджують фактичне місце проживання особи, відмінне від адреси реєстрації за адресою домогосподарства;
- договір оренди житлового приміщення;
- документи, що підтверджують факт надання особою соціальних послуг;
- довідка про доходи, інформація про які відсутня в ДПС та Пенсійному фонді України;
- документи що підтверджують факт перебування особи в складних життєвих обставинах.
4. Підписати заяву електронним підписом та направити на розгляд.
Звертаємо увагу, у разі подання документів на призначення субсидії через електронний сервіс без використання електронного підпису вам необхідно буде особисто звернутись до територіального управління соціального захисту населення аби власноруч підписати документи.
Працівники органу соціального захисту населення зв’яжуться з вами, для узгодження дати і часу вашого візиту.
Важливо! Заява та декларація вважаються не поданими, у разі, якщо:
- не внесені у повному обсязі відомості про членів домогосподарства та членів їх сімей (прізвище, ім’я та по батькові, сімейний стан, дата народження, серія і номер паспорта, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія і номер паспорта (для осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за його серією та номером);
- не зазначені відомості про адресу домогосподарства та номери особових рахунків та/або відсутня згода на обробку персональних даних про членів домогосподарства та членів їх сім’ї, даних про доходи та майно;
- не зазначені відомості про адресу домогосподарства та номери особових рахунків, а також номер мобільного телефону заявника.
У разі виникнення питань соціального захисту населення рекомендуємо звертатися на телефон обласної гарячої лінії 0-800-500-620.