На черговому засіданні регіональної комісії з питань ТЕБ і НС обговорили заходи із запобігання пожежам у природних екосистемах у зв’язку з п’ятим класом пожежної небезпеки й забезпечення збереження автомобільних доріг загального користування державного і місцевого значення в області.
– Питання актуальні. Відповідна робота проводиться, але у зв’язку з погодними умовами й підвищенням рівня пожежної небезпеки необхідно вжити додаткових заходів, – зазначив заступник голови облдержадміністрації Євген Греков.
Начальник Полтавського обласного центру з гідрометеорології Ігор Замирайло поінформував, що станом на 12 липня на всій території області встановлено 5 клас пожежної небезпеки.
– Оскільки сьогодні короткочасні дощі різної інтенсивності пройдуть тільки місцями, на більшій території області 13 липня залишиться 5 клас пожежної небезпеки й лише місцями він знизиться до 4-го. Протягом тижня на Полтавщині буде спекотна погода, вночі 19-24 градуси, вдень – 29-34 тепла. Опадів у цей період не очікується, що сприятиме збільшенню подальшого показника пожежної небезпеки, – сказав Ігор Замирайло.
Заступник начальника ГУ ДСНС України у Полтавській області Володимир Гришанін поінформував, що з початку року на території області в екосистемах виникло 536 пожеж. Знищено суху рослинність на площі 1 тисяча гектарів, лісових насаджень і підстилки – понад 84 гектари, на сільгоспугіддях – 2,5 гектара. Зафіксована й одна пожежа поверхневих покладів торфу.
– З метою профілактики пожеж сплановані низка заходів. Затверджений спільний графік рейдів і патрулювань лісових масивів на час пожежонебезпечного періоду. Вони триватимуть до листопада, – повідомив Володимир Гришанін.
Начальник Полтавського обласного управління лісового та мисливського господарства Іван Гришко повідомив, що відбулися спільні навчання лісівників із підрозділами ДСНС із відпрацювання навиків гасіння лісових пожеж. У лісових масивах працюють 26 систем відеонагляду. Державна лісова охорона здійснює наземне патрулювання лісів.
– У підпорядкованих лісогосподарських підприємствах організовано роботу 8 спеціалізованих пожежних станцій, у складі яких 35 пожежних автомобілів, 14 пожежних модулів, трактори з пожежним обладнанням, відповідний інвентар. Для забезпечення потреб пожежогасіння облаштовано 55 місць для забору води з природних і штучних джерел. У лісах створено 2008 кілометрів мінералізованих смуг, проведено огляд наявних протяжністю понад 15 тисяч кілометрів, – поінформував Іван Гришко.
На засіданні розглянули й питання збереження автомобільних доріг загального користування державного і місцевого значення в області.
– Першочергово, що потрібно вирішити, – це забезпечення збереження об’єктів «Великого будівництва», які відновлені за останні роки. Ідеться насамперед про дорогу Київ – Харків – Довжанський у межах Полтави. В підвищеному температурному режимі асфальт після 50 градусів починає плавитися. Це призводить до руйнування верхнього шару його покриття, відповідно до нанесення шкоди, – зазначив директор ДП «Агентство місцевих доріг Полтавської області» Олексій Басан.
Повідомив, що певні обмеження на дорогах уже діють – вантажні перевезення дозволені максимум габаритністю 24 тонни. Додав, що у зв’язку із підвищенням температурного режиму варто підійти до вирішення ситуації більш комплексно, можливо, обмеживши часові діапазони. Також до контролю ситуації залучать представників патрульної поліції та Державної служби України з безпеки на транспорті.
Щодо обмеження або заборони руху на окремих ділянках автодоріг в умовах загрози пошкодження та руйнування через підвищену температуру повітря всі профільні служби мають опрацювати й подати на наступне засідання комісії ТЕБ і НС схему організації руху та місць відстою транспортних засобів у разі введення заборони на проїзд у межах Полтави.
– На наступній нараді погодимо місця контролю і місця, де транспортні засоби можуть зупинитися, порядок надання медичної допомоги, місця розміщення об’єктів інфраструктури, щоб транспорт міг стояти до 22-ї години та довше. Всі пропозиції опрацюємо і приймемо рішення, – сказав Євген Греков.
Наголосив, що до роботи варто залучити Полтавську громаду і громади, територією яких проходить траса М-03, щодо місць, де може бути розміщена зупинка.