Європейська комісія готує регуляторні документи із скороченням викидів від нових автомобілів на 65 відсотків із 2030 року та на 100 відсотків із 2035 року, порівняно з рівнем цього року.
Таким чином, будуть створені жорсткіші екологічні стандарти, які доповняться правилами, що зобов’язуватимуть національні уряди посилювати інфраструктуру зарядки транспортних засобів.
Зміни в структурі транспорту стануть лише частиною комплексу заходів, спрямованих на виконання важливої кліматичної мети до 2030 року — скорочення парникових газів щонайменше на 55 відсотків, порівняно з рівнем 1990 року.
Пакет, який представили 14 липня, також включатиме пропозиції збільшення частки енергії, що надходить із відновлюваних джерел, до 40 відсотків із нинішніх 32 відсотків до кінця цього десятиліття.
Європа прагне очолити глобальну боротьбу зі зміною клімату і стати першим у світі континентом із нульовим рівнем викидів до 2050 року, відповідно до «Зеленої угоди». Проте для досягнення мети доведеться провести капітальну перебудову усіх сфер економіки, а найбільшим викликом стане зменшення парникових газів на транспорті та в промисловості.
Керівництво ЄС запропонувало зміцнити та розширити екологічний ринок, переглянути правила оподаткування енергії, аби перешкодити використанню викопних видів палива та накласти перші у світі кліматичні збори на певні товари, що ввозяться до регіону з великими викидами.
Пакет «Fit for 55» також включатиме нові амбітні кліматичні цілі для держав-членів у районах, не охоплених «зеленим» ринком.
Переглянутий закон про відновлювану енергію встановить цілі щодо використання нових видів палива в транспорті, опаленні та охолодженні, будівлях та промисловості.
Для сприяння масовому впровадженню електромобілів, норми про альтернативні види палива вимагатимуть від держав-членів забезпечити встановлення пунктів електричної зарядки кожні 60 км на основних магістралях. Точки заправки воднем повинні бути доступні на максимальному інтервалі 150 км.
Паралельно Європа також шукає місце для заводів із виробництва акумуляторів, а також майданчик для заводу автомобільних чіпів.
Тим часом, багато автовиробників уже підтвердили плани електрифікації: так, Volkswagen зупинить виробництво автомобілів із ДВЗ після 2033 року, а Opel нещодавно оголосив про повний перехід на електрокари з 2028 року.