Європейське законодавство вимагає від автовиробників все більш жорстких правил як з точки зору екології, так і безпеки.
Для прикладу, багато років тому ABS (антиблокувальна гальмівна система) стала обов'язковою для нових автомобілів, а потім з'явилася ESP (електронна програма стабілізації).
Тепер, швидше за усе, з'явиться нова обов'язкова система, якою повинні оснащуватися нові автомобілі наступного року. Це так звана автономна аварійна зупинка автомобіля AEB, яка в разі небезпеки зупиняє автомобіль без втручання водія. Це нововведення не тільки підвищує безпеку, а й має низку недоліків.
Перший пов'язаний із загальною вартістю автомобіля, а другий — зі складністю його використання в авто з механічною коробкою передач (механічною трансмісією). У автомобілях з механікою аварійна зупинка зупиняє транспортний засіб, щоб уникнути лобового зіткнення, але педаль зчеплення не натискається, і двигун зупиняється.
Ця проблема не стосується автомобілів з автоматичною коробкою передач, де AEB (автономна аварійна зупинка) набагато простіше інтегрувати. Усе це наводить на думку, що коли ці правила набудуть чинності (а це станеться рано чи пізно), вони призведуть до стійкої тенденції до припинення використання ручних передач.
З ініціативи Національного управління безпеки дорожнього руху, 17 грудня 2019 року уряд США разом із 20 великими автовиробниками підписали добровільну угоду про оснащення всіх транспортних засобів системами AEB до 1 вересня 2022 року.
У той час, коли це зобов'язання було вперше представлено, Tesla, Volvo, Audi та Mercedes були єдиними автовиробниками, які вже робили повну лінійку автомобілів з AEB.
Страховий інститут безпеки дорожнього руху (IIHS) вважає, що системи AEB, які спочатку попереджають водія, а потім натискають на гальма, можуть удвічі скоротити кількість аварій, пов'язаних із рухом заднім ходом. Дослідження IIHS показало, що просте сповіщення водія скоротить їх більш ніж на 25 відсотків.