Розмови про те, що в Україні побудують платні дороги, тривають не один рік. У вересні цього року Кабмін ухвалив законопроєкт про створення таких доріг, а нещодавно в ПДР з’явився новий знак — «платна дорога».
Уряд анонсував перший платний автобан, який планують почати будувати вже в 2022 році. Вузька і перезавантажена транспортом автотраса Рівне — Броди — Львів — Краківець — головна дорога до Європи. Саме її планують розвантажити і побудувати паралельно нову платну магістраль. Протяжність дороги має скласти близько 280 кілометрів, а час проходження маршруту зменшиться майже вдвічі.
Платні автошляхи — звична практика для країн Європи та США. Анонсована вартість проїзду в Україні дорогою не повинна перевищувати 2–3 гривні за один кілометр. Однак, частина водіїв сприйняли ідею скептично і наголошують на обов’язковій безкоштовній альтернативі. За законодавством, такою залишиться існуюча дорога Київ — Чоп та Львів — Краковець.
У свою чергу, автоексперти наголошують, що процеси будівництва автошляхів відбуваються непрозоро, а кошти розподіляються максимально неефективно. На всі заплановані та розгорнуті владою країни проєкти в межах «Великого будівництва», скоріше за все, може не вистачити бюджету.