Селяни можуть запропонувати керівництву турецької фірми своєрідну угоду за формулою «пісок у обмін на воду».
З 12 січня ми регулярно повідомляли про розвиток протистояння між жителями села Гайове та співробітниками фірми «Онур», що проводить будівництво автодороги Н-31 Дніпро — Решетилівка.
Люди незадоволені тим фактом, що будівельна фірма, вочевидь не маючи відповідних дозвільних документів, видобуває поряд із населеним пунктом корисні копалини.
Після того, як 12 січня була проведена зустріч між жителями села та відповідальними співробітниками турецької фірми, відбулося кілька подій.
Селяни двічі зустрічалися із міським головою Олександром Копельцем. Результатом стало підписане людьми звернення до різних контролюючих органів з вимогою розібратися в ситуації і — або заборонити видобуток піску, або легалізувати його з відрахуваннями до бюджету громади, як наслідок.
21 січня жителі Гайового разом із кобелячанами та мешканцями інших населених пунктів спробували упіймати «онурівців» «на гарячому» і заблокувати машини з піском прямо в кар’єрі. А після цього дочекатися приїзду поліції з наступною фіксацією факту правопорушення.
Але співробітники «Онуру», побачивши біля кар’єру гурт сторонніх людей, відреагували блискавично, і вантажівки миттєво покинули місце події.
Після цього громада почала радитися, як діяти далі. Вирішили продовжувати пікетувати кар’єр і встановити обабіч проїжджої частини Н-31 великий транспарант із зверненням до президента та прем’єр-міністра. Згідно із задумом, плакат приверне увагу когось із посадовців або столичних журналістів, які їздять цією дорогою.
Минуло кілька днів. Редакція поцікавилася тим, як розвиваються події далі.
У неділю ми зателефонували до міського депутата Анатолія Таранушича, який приймав участь у всіх акціях, котрі проводили жителі Гайового. Він відповів, що, за інформацією від селян, після пікету вивезення піску припинили.
А житель Гайового Сергій Соколов розповів про намір селян спробувати знайти компроміс із керівництвом «Онуру». Він сказав:
— Ми чудово розуміємо, що подібні незаконні кар’єри є звичайним явищем під час будівництва цієї та інших автодоріг. Знаємо і те, що кримінальні справи розслідують до того часу, доки не закінчується будівництво. Тому було прийняте рішення спробувати поставити туркам свої вимоги і добитися їх виконання. Головна проблема, що турбує жителів Гайового, — це відсутність води в колодязях. От нехай зроблять нам воду.
За словами Соколова, ініціативна група з числа місцевих жителів зустрінеться із керівником будівництва «кобеляцького» відрізку Н-31 Джанданом Тюмером і спробує добитися того, аби турки пробили в Гайовому артсвердловину для подачі води.