Вхід | Реєстрація

В Україну їде бензин з ФРН і LPG зі Штатів

В Україну їде бензин з ФРН і LPG зі Штатів

Що відбувається на ринку нафтопродуктів, розповів директор Консалтингової групи А-95, експерт із енергетики Сергій Куюн.

«Дефіцит триває. З одного боку, черг на заправки немає, хоча з іншого — багато станцій по всій країні простоює, а працюючі станції не мають всього асортименту та відпускають лише по 20 літрів. Останнім часом спостерігаю введення обмежень і для комерційних клієнтів. Єдині недоторкані та повністю забезпечені — силовики та муніципалітети. Чому зберігається нестача?», — пише експерт.

Перша причина, на його думку, криється в знищенні окупантами єдиного діючого в Україні Кременчуцького НПЗ.

«У березні основною задачею був пошук ресурсів у Європі, велику частину ринку закривав Кременчук. З початку квітня заводу нема, імпортні ресурси законтрактовані, але тепер перед імпортерами інша задача — привезти пальне», — зазначає Куюн.

Водночас Європа постала перед несподіваною для себе проблемою.

«У Європі немає зайвих цистерн та локомотивів. Більш того, ситуація стала несподіваною для самих європейців: виявилось, що вагони з однієї країни не завжди можуть пересуватись по залізниці сусідів через додаткові технічні вимоги», — розповів експерт.

З позитиву — активізувався автомобільній імпорт, розширивши географію, вперше за роки незалежності.

«Для розуміння всеосяжності пошуків ресурсу українцями — вперше (на моїй пам’яті) відмічений імпорт бензину з Німеччини. Спойлер — чекаємо продукт з Нідерландів та Бельгії», — каже Куюн. Проте, цей позитив тягне за собою проблеми в логістиці.

«Багато машинами не навозиш. Напруга по всіх видах пального, але по дизелю вона виглядає найбільшою. Своє слово сказав і попит з боку аграріїв. Хоча по всім ознакам він менший, ніж очікувалось. Мені невідомі випадки, щоб хтось не зміг купити пальне або щоб десь були черги з бензовозів. Серед версій — наявні в фермерів стоки пального, скорочення посівних робіт, вибір на користь менш «примхливих» культур та спрощення технологій з метою економії пального та добрив тощо», — вважає експерт.

Щодо цін, Уряд продовжує держрегулювання, яке, на думку Сергія Куюна, через дефіцит дає зворотній ефект.

«Встановлена ціна є, але нема продукту. Як в радянському магазині. Будемо сподіватись, що ми просто не все знаємо, а в Уряді знають більше й роблять те, що треба. Найбільш тривожна ситуація з ДП, але в останні дні знову з’явилась бентега й по бензину», — зазначив він.

Позитивний бік цього процесу — через дефіцит на ринку з’явився продукт з міні-НПЗ.

«Не дуже багато й не дуже якісний, але й за те спасибі. Тим більше, що для підвищення октану «малі нафтопереробники» вимушені додавати біоетанол нашого виробництва, а то є добре», — наголосив експерт.

Залишається проблема з автогазом.

«Газ перетворився на примару: то є, то нема. Ціна підкрадається до ціни бензину. З гарного — імпорт автогазу почав заходити стабільно, потрохи збільшуючись. З екзотики — американський LPG! Хтось уже їде на молекулах свободи», — заявляє Куюн.

У гурті ціна на дизпальне стартує з 39,5 та закінчується на 44 гривні/літр. Пропозицій небагато.  Перевищують граничну «урядову» ціну, за даними експерта, несистемні станції.

«На обмеження почали забивати, повідомляли навіть про 45 гривень/літр. Проте без обмежень по літражу. Справжній ринковий прояв», — вважає експерт.


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
1 травня, 12:28 | Полтавщина | Суспільство
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном




Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації