Дістатися з віддалених районів Кременчука в центр у години пік стає особливо проблематичним у зимовий період унаслідок погіршення дорожніх умов. Цього року до природних факторів додалися й адміністративні – після загибелі людей у ДТП на залізничному переїзді у Дніпропетровській області ДАІ стала більш жорстко перевіряти дотримання правил пасажирських перевезень водіями маршруток. «Скуштувавши» чималенького штрафу, перевізники побоюються набирати в автобуси пасажирів за принципом «скільки влізе». А іншого способу вивезти городян зі спальних районів у години пік у Кременчуці на сьогодні просто немає. В результаті – страждають пасажири, які мерзнуть на зупинках в очікуванні транспорту.
Вирішити проблему пасажирських перевезень на маршруті з Молодіжного до центру міста можна лише залучивши великі автобуси та нові тролейбуси. Про це знову говорить нещодавно призначений в.о. заввідділу транспорту та енергетики міськвиконкому Володимир Кургаєв.
— Але той же вітчизняний «Богдан» місткістю до 60-ти пасажирів коштує близько 400 тис. грн, більш комфортабельні та сучасні автобуси – майже 1 млн грн. За обставин, коли кредити заморожені або надаються на дуже невигідних умовах, ніхто з перевізників не може собі дозволити купляти такі автобуси, – зазначає головний транспортник Кременчука.
Володимир Кургаєв вважає, що потрібно розробляти нову концепцію розвитку пасажирського транспорту міста та ухвалювати відповідну програму. Водночас існуюча програма розвитку електротранспорту на 2007-2015 рр., якою передбачено придбання 51-го тролейбуса для оновлення старого парку КТУ, не виконується. За 4 роки, що минули після її ухвалення, на умовах спільного з державою фінансування було придбано лише 5 тролейбусів. Коли будуть куплені інші 46 – невідомо: держава не фінансує виконання програми. Проте відсутність коштів на придбання нових тролейбусів – не єдина проблема КТУ. «У Кременчуцькому тролейбусному управлінні гостра нестача водіїв та кондукторів. Директор підприємства Олександр Вертюх набрав групу з 17-ти осіб для навчання на водія тролейбуса, але людей немає де вчити», – розповідає Володимир Кургаєв.
За словами начальника міського відділу ДАІ В. Самойленка, станом на 28.10.2010 р. було складено 167 адмінпротоколів на водіїв громадського транспорту, а станом на 19.11.2010 р. ця цифра зросла до 298-ми протоколів. Тобто за 3 тижні листопада оштрафували стільки ж водіїв маршруток, скільки за 10 місяців поточного року.
«Если бы да кабы»
— За умовами укладених з перевізниками договорів, щодня на пасажирських маршрутах має курсувати 60-70 автобусів середньої місткості у звичайному режимі (по 1 грн). Якби всі вони виходили на маршрути – транспортна проблема у місті не була б такою гострою. Але дуже часто підприємства-перевізники ці автобуси не виставляють у належній кількості, – констатує заввідділу транспорту та енергетики Володимир Кургаєв й обіцяє посилити контроль за перевізниками саме з цього питання.
Хто минуле згадає, тому око геть
Незадовго до місцевих виборів транспортний відділ міськвиконкому розпочав роботу над концепцією розвитку міського пасажирського транспорту у Кременчуці, що має стати основою відповідної місцевої програми. Розвивати транспорт планували в декілька етапів, серед основних – єдина електронна диспетчеризація всіх маршрутів та створення комунального автотранспортного підприємства. Диспетчеризація коштує близько 700 тис. грн, на закупівлю комунальних автобусів потрібні мільйони. Отримати їх сподівалися від держави у рамках програми розвитку транспорту.
А от наміри створити у Кременчуці комунальне автопідприємство, щоб позбутися приватних перевізників та їхніх проблем, озвучив тодішній віце-мер В. Тараторін. Йшлося про закупівлю нових автобусів за бюджетні кошти на лізингових умовах. Журналістам В. Тараторін повідомив про те, що пропозиція передбачити кошти у Бюджеті-2011 обговорювалася з керівниками партійних фракцій у міськраді і депутати попередньо дали згоду. Але то було за минулого скликання ради, та й В. Тараторін у мерії вже не працює. А роботу над концепцією розвитку пасажирського транспорту в Кременчуці так і не завершили.
Він повернувся!
На минулій апаратній нараді у міськвиконкомі присутнім був представлений в. о. завідувача відділу транспорту та енергетики міськвиконкому Володимир Кургаєв.
У січні 2010 р. Володимир Кургаєв був звільнений з цієї посади тодішнім мером Миколою Глуховим за рекомендацією міського виконавчого комітету. Підставою стали численні порушення, виявлені юристами виконкому під час перевірки роботи транспортного відділу, зокрема порушення у підписанні договорів з перевізниками, заміна автобусів середньої та великої місткості на транспорт малого та особливо малого класів, а також переведення транспорту зі звичайного режиму роботи (по 1 грн) у режим маршрутного таксі з тарифом 1,75 грн. Міське керівництво обурювалося тим, що, мовляв, усе робилося всупереч умовам, оголошеним у конкурсі на маршрути, та без відома міськвиконкому, чим відділ транспорту дискредитував міську владу в очах мешканців міста.