Сьогодні, 8 квітня, пожежній драбині виповнюється 245 років, якщо вести відлік із дня її запатентування. Уперше вона була запатентована в США 1766 року. За допомогою цього винаходу людство може гасити пожежі, рятувати з вогню потерпілих із багатоповерхівок.
– У будинки, в яких 10 і більше поверхів, рятувальники проникають із 9 – 10 поверху через зовнішні протипожежні сходи чи вікна, тягнуть пожежний шланг для гасіння, – каже прес-офіцер Рибалко. – Це робиться за допомогою автомобіля з пожежним колінчастим підіймачем, висота цього підіймача – 30 метрів.
Усього висотних (підвищеної поверховості – 10 і більше поверхів) будинків у Полтаві 17, ще 13 таких є в Кременчуці і 2 в Комсомольську.
– Пожеж у таких багатоповерхівках ще, слава Богу, не траплялось, – уточнює Світлана Петрівна. – Рятувальники лише проводили в таких будівлях планові навчання по гасінню пожеж та евакуації мешканців.
Усі згадані багатоповерхівки обладнані зовнішніми протипожежними сходами. Потрапити на них може кожен мешканець при потребі. За тим, щоб ці «незадимлені сходи» – інша назва цього запасного виходу – були в порядку, не захаращені та не зрізані на метал ділками, – слідкують ЖЕДи і фахівці Держпожнагляду.
– Планова перевірка ДПН (підрозділ в структурі МНС), проводиться раз на 5 років, позапланові можуть бути і щороку, – каже Світлана Рибалко.
Гелікоптерів у підпорядкуванні обласної служби МНС немає. Цю техніку задіюють лише на лісові пожежі з сусідньої Київської області чи за домовленістю з компаніями, які володіють літальними апаратами на Полтавщині.
Довідка
Необхідність пожежних драбин виникла з появою багатоповерхових будинків, коли рятувати людей на верхніх поверхах стало проблематично.
Перша драбина сягала висоти трохи менше 10 метрів.
А та, яка вперше з’явилась у Росії вже була 27-метровою.
Рекорд висоти сучасної драбини був встановлений у 2000 році – один із пожежних автопідйомників марки F88HLA має висоту 88 метрів.
Драбини в пожежній практиці поділяються на два види – для вогнеборців і для погорільців.