Вхід | Реєстрація

Маленький, горбатенький

Маленький, горбатенький

Сьогодні він – уже ретро, а півстоліття тому – новинка вітчизняного автопрому. 22 листопада 1960 р. з конвеєра запорізького заводу «Комунар» зійшов перший малолітражний автомобіль ЗАЗ-965, що отримав у народі назву «горбатий». 

На «горбатого» «Запорожця» 1968 року випуску ми натрапили у с. Погреби на Глобинщині. Господар придбав його кілька років тому у с. Недогарки Кременчуцького району просто заради цікавості. На диво, «Запорожець» справний, може їздити. Фарба на ньому ще рідна, заводська. Бак розрахований приблизно на 20 л бензину, а машина, за словами господаря, економна.

Щоправда, існує й чимало недоліків. Наприклад, пічка працює від бензину і гріє лише, коли машина працює. Крім того, дуже мала відстань між педалями газу та гальм, тому за кермо треба сідати лише в елегантному взутті: якщо на ногах масивні кросівки чи зимові черевики, доведеться роззуватися, бо на гальма не натиснути. Суттєвим недоліком є і повітряне охолодження двигуна. Тому влітку, коли двигун нагрівається, доводиться зупинятися, аби він охолонув. Проте взимку за низьких температур немає ризику замерзання охолоджувальної рідини на стоянці. 

Незвичним є те, що двері ЗАЗ-965 кріпляться на задніх петлях і відкриваються проти ходу руху автомобіля. Внутрішніх ручок дверей немає, замість них – засувки-шпінгалети. Автівка має двоє дверей, тому, аби потрапити на заднє сидіння салону, треба відкинути переднє. До речі, салон дещо тіснуватий. Доволі незвично, що двигун знаходиться ззаду, а багажник – спереду. Проте простота автомобіля, розбірна конструкція дозволяє відремонтувати його чи не в «польових умовах». 

Власник «Запорожця» каже, що такий автомобіль має гарну прохідність і плавно рухається по дорогах з ямами та поганим покриттям. Передній привід дає можливість непогано триматися ще й під час ожеледиці. Авто з двигуном 23 кінські сили розвиває швидкість до 80 км/год., вага автівки – 600-660 кг. 

Господар каже, що водії великих фур, коли бачать на трасі маленького й «горбатого» «Запорожця», посміхаються у вікно та сигналять. (В. Коноваленко) 

Першу партію ЗАЗ-965 було зібрано 22 листопада 1960 р. А до кінця року завод випустив близько 1,5 тис. таких автівок за ціною 1800 рублів. У 1969 р. «Комунар» припинив випуск таких «Запорожців».


Автор: www.panorama.pl.ua


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
29 листопада 2011, 16:25 | Глобине | Цікаве
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації