Робота зі зверненнями громадян в області проводиться відповідно до Закону України „Про звернення громадян”, Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 „Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування”.
Позитивними результатами діяльності у зазначеному напрямку є: створення належних умов прийому громадян, забезпечення своєчасного та якісного розгляду їхніх пропозицій, заяв і скарг, оперативне вирішення порушених питань.
Відділом роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації протягом 2011 року проведено перевірки стану роботи та організації контролю за розглядом звернень громадян у двадцяти двох структурних підрозділах облдержадміністрації. Крім того, за цей період проведено 12 засідань постійно діючої комісії з питань розгляду звернень громадян та 12 Днів контролю з питань перевірки виконання доручень структурними підрозділами облдержадміністрації та райдержадміністраціями щодо розгляду звернень громадян.
Працівниками відділу роботи із зверненнями громадян апарату облдержадміністрації постійно здійснюється співпраця з працівниками, відповідальними за роботу зі зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації, райдержадміністраціях, міськвиконкомах, надається консультативна та практично-методична допомога. Проводиться широка роз’яснювальна робота з громадянами, які звернулися до облдержадміністрації, щодо шляхів вирішення їх питань, порядку оскарження раніше прийнятих рішень за їх зверненнями, поновлення порушених прав та свобод, а також щодо окремих аспектів державної політики у сфері соціального захисту населення.
Протягом 2011 року проводились особисті та виїзні прийоми громадян за місцем їх роботи та проживання. Зокрема у січні-грудні керівництвом облдержадміністрації проведено 158 особистих прийомів, під час яких надійшло 368 звернень та 80 виїзних прийомів, під час яких надійшло 226 звернень. Усього за результатами проведених особистих та виїзних прийомів звернулись 795 жителів області. У порівнянні з 2010 роком кількість звернень, поданих під час проведення особистих та виїзних прийомів, зросла на 14%. Також, на 20% зросла кількість заявників, що були на прийомі у голови облдержадміністрації.
В області налагоджено роботу „гарячої” телефонної лінії, під час роботи якої отримано 144 звернення, телефону „довіри” та телефону для громадян з обмеженими фізичними можливостями, на які надійшло 92 дзвінки, постійно діючих прямих телефонних ліній, на які звернулись 397 жителів області.
За минулий рік до обласної державної адміністрації надійшло 4538 звернень. Письмових звернень отримано 3708. З усіх звернень громадян, що надійшли до облдержадміністрації за 2011 рік, 98% складають заяви, по 1% – скарги та пропозиції (зауваження).
Заявниками було порушено 5019 питань. Більшість з них становили такі питання: соціального захисту – 33% від загальної кількості, комунального господарства – 15%, аграрної політики і земельних відносин – 9%, житлові – 8%, транспорту та зв’язку – 6%, охорони здоров’я – 5%. У порівнянні з січнем-груднем 2010 року спостерігається збільшення кількості питань, порушених громадянами у своїх зверненнях, на 3%. При цьому стабільною залишається тематика проблем, які найчастіше турбують жителів Полтавщини, – питання соціального захисту, комунального господарства та аграрні утримують першість протягом кількох останніх років.
На жаль, продовжують звертатись з проханням про надання матеріальної допомоги молоді люди, сім’ї, які з тих чи інших причин потрапили у скрутне становище. Усього з питання надання матеріальної допомоги звернулося 960 заявників або 6% від їх загальної кількості.
Крім того, розглянуто 82 звернення інвалідів Великої Вітчизняної війни, 27 – жінок, яким присвоєно почесне звання України „Мати-героїня». Відповідно до чинного законодавства ці звернення розглянуто першочергово, особисто головою облдержадміністрації.
Моніторинг організації роботи зі зверненнями громадян у структурних підрозділах облдержадміністрації та райдержадміністраціях показав, що на належному рівні проводиться робота на виконання вимог вищезазначеного Указу в Головних управліннях праці та соціального захисту населення, агропромислового розвитку, охорони здоров’я, освіти і науки, службі у справах дітей облдержадміністрації, Кременчуцькій, Лубенській, Полтавській, Пирятинській райдержадміністраціях.
Разом з тим, ще не всі місцеві органи виконавчої влади повною мірою використовують надані їм повноваження та наявний потенціал для дієвого вирішення питань, що належать до їх компетенції і з якими громадяни звертаються до органів влади вищого рівня. Потребує поліпшення рівень надання громадянам правової допомоги, консультацій та роз’яснень з актуальних питань на рівні галузевих управлінь облдержадміністрації. Зважаючи на це, робота, спрямована на виконання законодавства про звернення громадян, знаходиться на постійному контролі в обласній державній адміністрації.