Напередодні чистого четверга, коли господині, зазвичай, остаточно визначаються, ризикнути їм з вибагливою пасхальною випічкою чи придбати вже готову продукцію від професіоналів кулінарного мистецтва, у ДП «Полтавастандартметрологія» вирішили провести вже традиційний для цієї пори конкурс-дегустацію святкової випічки «Полтавський Великдень». Подібний захід має на меті об’єктивно та неупереджено визначити, паски яких місцевих хлібопекарів не лише найсмачніші, а й відповідають усім вимогам за якісними показниками.
Довести, що вони не бояться здорової конкуренції і готові позмагатися за звання виробників найсмачніших пасок, не побоялися 9 хлібопекарних підприємств Полтавщини, які представили на суд журі 16 видів продукції. Серед учасників конкурсу, як великі хлібозаводи, так і міні-цехи. Зокрема, ТОВ «Українсько – словенське підприємство «Хлібопекарський комплекс «Кулиничівський», ПП «Полтавський хлібзавод «Південний», ТОВ «Фудмережа», ТОВ «Полтавахліб», ТОВ «Коровай Полтава», ТДВ «Миргородський хлібозавод», ПП «Хорольська механізована пекарня», приватні підприємці Ляшко Р.В. (м. Лубни) та Котенко Н.Б. (м. Полтава).
Визначало, чиї вироби найкращі, компетентне журі у складі фахівців ДП «Полтавастандартметрологія», державної інспекції у справах захисту прав споживачів, обласної санепідемстанції та кафедри технології та організації ресторанного господарства Полтавського університету економіки та торгівлі. Очолила роботу конкурсної комісії заступник голови Полтавської облдержадміністрації Олена Адамович. Вона розповіла, що віддає перевагу саме традиційній пасхальній випічці.
Крім того, «паску глядацьких симпатій» обрали найнезалежніші учасники цього дійства – журналісти, яких теж залучили до дегустації. Тож, завдяки конкурсу, споживачі матимуть можливість озброїтися інформацією, чиїм виробам їм віддати перевагу, завітавши у передсвяткові дні до крамниць.
Кожне підприємство повинно було підтвердити безпечність та якість використаної сировини і готової продукції відповідними посвідченнями про якість, а також відзвітувати про походження (країну виробника) імпортних складових, як то родзинки, мак, цукати, тощо.
Цьогоріч змагання проходили у двох номінаціях: краще оформлення паски та краща паска за смаковими якостями. Кожна з яких в свою чергу передбачає дві категорії: вироби масового виробництва та немасового виробництва (ексклюзивні вироби та нестандартно оформлена випічка, що надійде у продаж у невеликій кількості). Найсмачніший великодній хліб визначатимуть методом так званої дегустації «наосліп». Усі зразки закодували і дегустатори оцінювали не продукцію конкретного виробника, а зразок під певним номером.
По завершенню конкурсу всіх учасників відзначили дипломами хоча б в одній номінації. А приз журналістських симпатій виборола продукція ПП «Полтавський хлібзавод «Південний»». Журі теж відзначило це підприємство одним з переможців за смачні та гарно оформлені паски, які надійдуть у масове виробництво. Як відомо, хлібзавод «Південний» славиться тим, що намагається максимально зберегти традиційні технології випічки на натуральних компонентах, тож і на конкурсі воно символічно розмістило свою випічку на тарелі з пророщеною пшеницею.
Найоригінальнішими ексклюзивними виробами, як журі, так і всі присутні визнали паски ТОВ «Полтавахліб» та приватного підприємця Ляшка Р.В.. Першому - вперше вдалося виготовити паску у вигляді величезної красивої писанки вагою 2,5 кілограми. Незважаючи на те, що коштуватиме вона понад 100 гривень, бажаючі придбати цей шедевр кулінарного мистецтва вже є. До того ж, обоє виробників пре
дставили продукцію, виконану у вигляді храмів.
Також відразу двома дипломами в різних номінаціях було відзначено ПП «Хорольська мехпекарня», ТОВ «Фудмережа», приватних підприємців Котенко Н.Б. та Ляшко Р.В.
Як правило, конкурс «Полтавський Великдень» - це добра можливість для виробників не лише «себе показати», а й у інших повчитися, порівняти свою продукцію з товаром конкурентів, вислухати точку зору незалежних компетентних дегустаторів і, при потребі, вдосконалити власне виробництво, внести зміни до рецептур, запровадити нові технології чи навпаки відродити прадавні ще дідівські традиції виготовлення святкової випічки. Отже, в кінцевому результаті у виграші залишаються усі.