У більшості українських офісів заведено відзначати Новий рік. Колегам найчастіше дарують оригінальні подарунки або цукерки, а ось керівництву, поряд із оригінальним презентом, можуть подарувати дорогий алкоголь або щось цінне. На грошову премію до Нового року може розраховувати небагато офісних працівників. Тим не менше, згідно з результатами опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна, 36% офісних співробітників залишаться на роботі без новорічного подарунка.
У кожній четвертій компанії співробітники вітають один одного з Новим роком і вручають подарунки. Вибір подарунків і підготовка свята — завдання творче. Це не тільки величезне поле для фантазії та креативу, але й розкішна можливість поліпшити взаємостосунки в колективі. Значно рідше в компаніях збирають кошти на подарунок для керівництва — так чинять 6% співробітників.
Але новорічні подарунки можна отримати також і від власне компанії. Кожен четвертий офісний співробітник отримає новорічний презент або навіть премію. Деякі роботодавці не забувають і про дітей співробітників: 29% офісів видають подарунки спеціально для дітей. Ті офісні співробітники, які отримають презенти від компанії, можуть розраховувати на дитячі набори цукерок (14%), грошові премії до Нового року (10%), символічні подарунки (9%), цукерки (7%), шампанське (6%) або «фірмові» набори для дітей (4%).
А ось подарунки від компаній-партнерів на українському ринку — все ще величезна рідкість: вони дістаються тільки 1% працівників. Водночас очікують їх отримати 7% «білих комірців».
Отримувати подарунки — приємно. Тим не менше, 36% офісних співробітників не отримують на роботі подарунків.
Якщо ж у компанії все-таки заведено дарувати подарунки один одному, то найчастіше колегам перепадають цукерки, щось солоденьке (близько 50%), або ж оригінальні подарунки (47%). Дещо рідше колегам дарують щось із засобів по догляду за собою (21%), канцелярські товари (14%), дорогий алкоголь (13%), конвертики з грішми (11%) або, що буває зовсім рідко, цінні подарунки (3%). Середня вартість новорічного подарунка для колеги в 80% випадків не перевищує 100 грн. Тільки двоє зі ста працівників купують подарунки в середньому більше ніж за 500 грн.
Ситуація з подарунком для вищого керівництва складається дещо по-іншому. Тут Санта в обличчі співробітників виявляє чималу щедрість. По-перше, вартість новорічного подарунка для ТОП-менеджера значно вища: за оцінками 65% опитаних, він обійдеться не менше ніж у 500 грн.
Найчастіше директору компанії намагаються дарувати щось одночасно оригінальне й дороге (54%). На відміну від колег, ТОП-менеджерів частіше балують цінними подарунками (31%) і елітним алкоголем (29%). Інколи директор компанії у подарунок від співробітників може отримати навіть конвертик із грішми (19%) або канцелярське приладдя (15%). А ось ласунам серед керівників вищої ланки пощастило менше: співробітники дуже рідко дарують їм цукерки (6%).
42% офісних працівників не вірять у Санту в особі роботодавця і не розраховують отримати подарунок до Нового 2014 року від компанії. А ось кожен третій співробітник сподівається на грошову премію, хоча, згідно з результатами опитування, на неї може розраховувати тільки кожен десятий. Крім цього, оцінюючи поточний перебіг справ у компанії, деякі співробітники розраховують на символічні подарунки (11%), цукерки (9%), шампанське (8%), дитячі набори цукерок (7%), «фірмові» подарунки для дітей і навіть на щось цінне (3%).
Оригінальність — це, звісно, чудово, але працівники, в першу чергу, хотіли би отримати в подарунок від роботодавця гроші у вигляді премії до Нового року або 13-ї зарплати. Але знаходяться і ті, хто віддав би перевагу путівці в теплі краї або позаплановій відпустці.
Дані були отримані в результаті опитування, проведеного Дослідницьким центром Міжнародного кадрового порталу hh.ua в листопаді-грудні 2013 року. Загалом було опитано 710 респондентів.