У 2014 році Укрзалізниця планує придбати у Крюківського вагонобудівного заводу 50 пасажирських вагонів та 15 дизель-поїздів.
Фахівці Укрзалізниці, за дорученням генерального директора Бориса Остапюка, вивчають можливості та готовність вітчизняних підприємств щодо виготовлення нових і модернізації пасажирських вагонів зі збільшенням терміну їх експлуатації в середньому на 15 років. Аналіз виробничих потужностей безпосередньо на підприємстві здійснюється з метою придбання нового пасажирського залізничного рухомого складу за рахунок іноземних запозичень під державні гарантії, які готовий надати Кабінет Міністрів України.
16 квітня фахівці Укрзалізниці на чолі з керівником господарства пасажирських перевезень Євгенієм Дихне відвідали одне з головних підприємств України у галузі вітчизняного машинобудування - ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». Залізничники зустрілися з головою спостережної ради акціонерного товариства Володимиром Приходьком та головою правління ПАТ «КВБЗ» Євгенієм Хворостом. У заході також взяли участь народний депутат України Олександр Момот та голова Полтавської обласної держадміністрації Віктор Бугайчук.
Як раніше зазначав Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк, реалізація інвестиційних проектів щодо оновлення рухомого складу Укрзалізниці сприятиме максимальній локалізації виробництва на вітчизняних підприємствах, збільшенню робочих місць у галузі машинобудування, переорієнтації замовлень на внутрішній ринок.
За оцінками фахівців Укрзалізниці, на Крюківському вагонобудівному заводі локалізація виробництва може досягати 80%. Укрзалізниця підготувала пропозиції до Кабінету Міністрів України щодо розміщення на цьому підприємстві замовлення на виготовлення у поточному році 50 пасажирських вагонів та 15 дизель-поїздів. Зокрема, серед пасажирських вагонів, які пропонується виготовити у 2014 році, 9 вагонів СВ, 25 купе та 16 плацкартних. Для їх придбання планується залучити кредитні кошти європейських та американських фінансових організацій під державні гарантії. За попередніми розрахунками, на придбання 50 пасажирських вагонів знадобиться орієнтовно 725 млн грн., а на закупівлю 15 дизель-поїздів – понад 900 млн грн.
Як зазначив очільник господарства пасажирських перевезень Євгеній Дихне, за рахунок нових дизель-поїздів, що курсуватимуть на відстані до 150 км, планується замінити застарілий і занадто витратний рухомий склад із тепловозною тягою. Це значно зменшить експлуатаційні витрати залізниць, підвищить рівень комфорту перевезень пасажирів та екологічність транспорту.
Зокрема, у ході візиту на завод представники Укрзалізниці оглянули дизель-поїзд, який є новою розробкою підприємства. Його планують випробувати на українських магістралях.
Під час ознайомлення із виробничими потужностями підприємства, учасники оглянули й інші зразки техніки соціального призначення. Серед них вагон міжнародного сполучення РІЦ, вагон-ресторан, багажний вагон та інший рухомий склад. Нагадаємо, що завод також виготовив два міжрегіональні швидкісні двосистемні електропоїзди, які пройшли випробування на залізницях України і рекомендовані міжвідомчою комісією в експлуатацію.
Також у поточному році залізничники планують оновити рухомий склад і шляхом виконання капітально-відновлювального ремонту 100 пасажирських вагонів із подовженням терміну служби. Ці роботи виконуватимуться у депо Каховки, Синельникового, Бахмача, Гребінки (20 вагонів) та на Дніпропетровському заводі з ремонту і будівництва пасажирських вагонів (80 вагонів). Незабаром фахівці галузі планують відвідати ці підприємства.