В Україні почав формуватися новий ринок електроенергії. Відповідно до Закону «Про ринок електричної енергії», з 1 січня наша країна впроваджує норми Третього енергетичного пакета ЄС, у тому числі в питанні розподілу компаній за напрямами розподілу та передачі електроенергії. Головна мета перетворень — ліквідація монополії на ринку, надання споживачам електроенергії права та можливості самостійно вирішувати, у кого її купувати на вільному ринку з біржовим ціноутворенням.
На виконання Закону обленерго було розділене на дві окремі компанії:
ПАТ «Полтаваобленерго» — оператор системи розподілу, який забезпечує надійну та безпечну експлуатацію, технічне обслуговування й розвиток системи розподілу та здійснює розподіл електроенергії;
ТОВ «Полтаваенергозбут» — електропостачальник універсальних послуг, який продає електроенергію побутовим та малим непобутовим споживачам, користуючись мережами операторів системи розподілу.
Фахівці ПАТ «Полтаваобленерго» відповіли на найпоширеніші запитання споживачів відносно сплати за електроенергію у 2019 році.
Як продовжити споживати електроенергію з 1 січня 2019 року?
Усім споживачам необхідно укласти договір про надання послуг із розподілу електроенергії з ПАТ «Полтаваобленерго» та договір на постачання електроенергії з ТОВ «Полтаваенергозбут». Але підписувати паперові екземпляри документів не обов’язково. Держава передбачила спрощену процедуру приєднання: споживачеві варто лише продовжити користуватися послугами. Сплата за електроенергію, отриману в січні, автоматично приєднає споживача до послуг двох підприємств — електропостачальника та розподільчої компанії.
Як і куди потрібно передавати покази лічильника?
У цьому питанні нічого не змінилося. Як і дотепер, покази варто передавати до ПАТ «Полтаваобленерго». Робити це потрібно не пізніше 4 числа місяця, наступного за розрахунковим. Користуйтеся найбільш зручним для вас способом:
- зателефонувавши до call-центру ПАТ «Полтаваобленерго» за номерами: (0800) 305-035 (безкоштовно), (0532) 510-910, 050-305-99-10, 097-20-20-207, 093-17-02-533 (за тарифами оператора зв’язку);
- через онлайн-сервіс «Ваша абонентська книжка»;
- через чат-бот «ПолтаваОблЕнерго» у месенджері Telegram — @PltOblEnergo_bot;
- через мобільний додаток POE24, який доступний для завантаження у Google Play Market.
На який рахунок сплачувати за спожиту електроенергію у банківських відділеннях та через систему Інтернет-банкінгу
За електроенергію, використану до 01.01.2019 року, необхідно розрахуватися з ПАТ «Полтаваобленерго». За послугу, спожиту в січні і наступних місяцях, варто платити на рахунок ТОВ «Полтаваенергозбут». Провідні банки України автоматично змінили реквізити на рахунок нової постачальної компанії. Серед них Індустріалбанк, Ощадбанк, Полтава-банк, Приватбанк, Мегабанк, Таскомбанк, Райффайзен Банк Аваль, ПУМБ, А-банк, Промінвестбанк. Касири цих банків відправлять оплату за електроенергію на новий, правильний рахунок. Нові реквізити є і у відділеннях Укрпошти. Також вони вказані на рахунку за електроенергію.
Якщо Ви користуєтеся Приват24, у сервісі автоматично внесені нові реквізити.
В системах Інтернет-банкінгу інших банків необхідно вручну змінити реквізити:
Отримувач: ТОВ «Полтаваенергозбут», МФО 331467, р/р 26033300660000 у фiлiї ПОУ АТ «Ощадбанк», ЄДРПОУ 42223804.
Як повернути переплату?
Її можна або перерахувати на особовий рахунок у ТОВ «Полтаваенергозбут» для подальшої оплати за електроенергію, або на банківський рахунок. У будь-якому випадку варто звернутися у районну філію ПАТ «Полтаваобленерго» і подати заяву на переведення коштів.
Довідково. Тариф за 1 кВт*год: до 100 кВт*год — 0,9 грн (з ПДВ), більше 100 кВт*год —1,68 грн (з ПДВ).
Тариф на послуги з розподілу електроенергії ПАТ «Полтаваобленерго» для 2-го класу напруги (нижче 27,5 кВ): 642,46 грн/МВт*год (без ПДВ).
Тариф на послуги постачальника універсальних послуг ТОВ «Полтаваенергозбут»: 85,78 грн/МВт*год (без ПДВ).