633 мільйона гривень. Саме стільки коштів комітет із питань бюджету України передбачив для Полтавської області. П’ята частина з них (122 млн 915 тис грн) – для Кобеляцького (22 млн 832,0 тис грн), Чутівського (13 млн 093,2 тис грн), Машівського (16 млн 677,6 тис грн), Карлівського (12 млн 890,6 тис грн), Козельщинського (15 млн 000, 9 тис грн) і Новосанжарського (42 млн 421,0 тис грн) районів. Цьому посприяв нардеп Артем Вітко разом із в.о. голови ОДА Романом Товстим та головою облради Олександром Біленьким.
Разом зі снігом «зійшов» і асфальт
Під час робочих поїздок на Полтавщину Артем Вітко особисто переконався у тому, що на трасах обласного і районного значення разом зі снігом «зійшов» і асфальт. Під час зустрічей з мешканцями Полтавщини народний депутат-захисник неодноразово чув обурення людей із цього приводу. Найбільше ж на жахливий стан автошляхів, звичайно, нарікають водії.
– 40 років за кермом, – розповідає Григорій Яценко, – Знаю тут кожну вибоїну. І щороку їх стає все більше.
– Не їзда, а суцільна боротьба із перешкодами, – обурюється Влад Яхно. – Найгірші дороги по районах. Не пам’ятаю, коли їх востаннє ремонтували.
– Я 14 років за кермом, – приєднується до колег Володимир Мартинюк. – Автошляхи у незадовільному стані. Куди це годиться, коли одна автівка зламалася, згодом – інша. Ремонтувати доводиться щокварталу.
– Подорожував Європою, – пригадує Микола Липенко. – Дороги в них і у нас – це небо і земля. Тут постійно відчуваєш себе у напрузі. Не знаєш, яка перешкода чекатиме за рогом.
– А кошти то у ремонт автошляхів все вкладаються і вкладаються, – розмірковує Світлана Самойленко. – Вигідна схема для відмивання грошей і відкатів.
Артем Вітко побував і на території Новосанжарського райавтодору. Там просто неба – понівечена та ржава техніка зі спущеними й потрісканими шинами. Коли нардеп її фото виставив на своїй сторінці у Фейсбуці, то чимало користувачів соцмереж дивувалося. Мовляв, чи це не світлини із Донбасу? Та ніж бо – таки Новосанжарщина.
Стан доріг та техніки райавтодору
– Керівники, які розікрали підприємства, мають сидіти у в'язниці! – обурюється народний обранець. – Автошляхи, а особливо місцевого значення, у ганебному стані. Разом із людьми вимагаємо виділення коштів на якнайшвидший ремонт доріг! Я звернувся до Кабінету Міністрів України та обласної державної адміністрації. Сподіваюся, спільними зусиллями ми почнемо вирішувати цю проблему.
Фінанси виділили оперативно
Минуло зовсім небагато часу і необхідні фінанси виділили. Відтак, народний депутат України Артем Вітко, спільно із громадою Кобеляк і Машівки, ініціював здійснення громадського контролю за їх цільовим використанням. Із цього приводу також відбулися круглі столи із представниками Кобеляцької і Машівської РДА, громадськості, активістами й підрядниками. Мова йшла про ремонт автошляхів, та контроль за якістю виконання робіт.
Народний депутат України Артем Вітко
– На 2019 рік на ремонт доріг місцевого значення Кобеляцького району виділено понад 22 мільйонів гривень, – розповідає голова Кобеляцької РДА Таміла Шевченко. – Передусім роботи розпочнемо на тих із них, де їздять шкільні автобуси та громадський транспорт.
– Нам виділили більше 16 з половиною мільйонів гривень, – каже голова Машівської РДА Юлія Середа. – Чимало доріг довгий час не ремонтувалися. Втім є можливість приступити до цієї роботи.
Нові дороги, а не "закопування" грошей у ремонт
Місцеві мешканці турбуються, щоб усі виділені гроші використали за призначенням.
– Ми виступили із ініціативою проконтролювати їх використання, – каже завідуючий Василівським сільським клубом Кобеляцького району Сергій Горденко. – І при громадській організації «Народний захисник» утворили дорадчий орган: громадський комітет «Не дамо вкрасти!».
– Його назва свідчить сама за себе, – приєднується до розмови вчителька із Кошманівки Машівського району Марія Колодько. – Автошляхи у нас у жахливому стані. Останні роки розбиті практично повністю: яма на ямі. Вважаю, ми заслуговуємо на гарні дороги.
Начальник фірми «Трансресурси», яка займається ремонтом доріг у Кобеляцькому районі, Костянтин Кравченко ініціативу контролю за їхньою роботою сприймає позитивно.
– Це цілком нормально, коли народ контролює роботу, – вважає він. – Так, по суті, і має бути.
– Я підтримую місцеву громаду, яка хоче контролювати, як витрачаються її податки на оновлення доріг, – наголошує народний депутат України Артем Вітко. – Ми прагнемо отримати результат, тобто, нові рівні дороги, а не безкінечне "закопування" бюджетних грошей у ремонт із року в рік. Саме тому ми започаткували рух «Не дамо вкрасти!» на базі громадської організації "Народний захисник", яку я очолюю. Подібні осередки будуть організовані у багатьох районах Полтавської області. І я запевняю: жодної копійки із цього асфальту, дійсно, не дамо вкрасти.