Дорожній фонд для місцевих доріг Полтавщини цьогоріч становить 1 мільярд 311 мільйонів гривень. Про це на нараді у голови облдержадміністрації поінформував директор ДП «Агентство місцевих доріг Полтавської області» Олексій Басан.
«Цей рік рекордний за фінансуванням для місцевих доріг з огляду на останні кілька років. Кошти розподілені так: 607 млн грн заплановано на капітальний ремонт, 445 млн грн – на поточний середній ремонт, 259 млн грн – на експлуатаційне утримання. За рахунок виділених коштів відремонтуємо більше 95 кілометрів доріг, буде укладене суцільне асфальтобетонне покриття, – сказав Олексій Басан. – 1 березня розпочали програму «Велике будівництво». Стартували роботи на автодорозі М-03 Київ – Харків – Довжанський. У межах міста Полтави працює близько 10 одиниць техніки. Загальна вартість проєкту – 214 мільйонів гривень. Вона збільшилася у зв’язку з аварійним колектором водоканалу. Співфінансування передбачається 50 на 50. Область цього року закриє повністю потрібну суму. За два роки вийде 110 мільйонів гривень. Із містом ведемо перемовини, намагаємося залучити ще кошти. Вони виділили лише 17 мільйонів гривень».
«Контролюйте це питання, бо нам пообіцяли виділити додаткові кошти на цю трасу. Їх маємо отримати незалежно від фінансування міста. Звісно, Полтава також має виконати свої зобов’язання щодо співфінансування. Головне, щоб ця траса у поточному році була збудована», – наголосив голова облдержадміністрації Олег Синєгубов.
Олексій Басан додав, що завдання підприємства не тільки відремонтувати місцеві дороги, а й зберегти їх.
«Разом з Укртрансбезпекою та Нацполіцією створюємо інфраструктуру для боротьби з перевантаженим автотранспортом, який руйнує дороги. Нагадаю, максимально дозволена вага – 24 тонни, а транспорт, який рухається нашими дорогами (особливо це небезпечно влітку) – 60-70 тонн у середньому. Торік ми збудували 3 майданчики для пересувних пунктів габаритно-вагового контролю на найбільших об’єктах ремонту. Цьогоріч збудуємо ще 3 – у Кременчуцькому, Глобинському й на межі Гадяцького і Зіньківського районів, – додав Олексій Басан. – Цього року до нас на баланс перейшла одна з найбільших мережа мостових споруд. Нині на балансі 460 одиниць. У поточному році відбудеться капітальний ремонт трьох мостів – поблизу Чутового, у Селещині й на дорозі Котельва – Більськ. На перші два вже оголошено тендер, третій проєкт зараз на експертизі. Протягом березня на зазначених мостах мають розпочатися ремонтні роботи».
Керівник Агентства місцевих доріг Полтавщини розповів, що в області запланували цьогоріч обстежити з фахівцями більше 50 мостів.
«У межах фінансування на експлуатаційне утримання на поточний дрібний ремонт виділено 136 мільйонів гривень. Кошти розподілені пропорційно до протяжності доріг у кожному районі. Тільки-но середньодобова температура та відсутність опадів дозволять – підрядні організації розпочнуть ремонтні роботи. Основні завдання – забезпечити проїзд до опорних шкіл та медичних закладів, – зазначив Олексій Басан. – Фінансування доріг рекордне, але водночас знаємо, що місцева мережа ремонтувалась за залишковим принципом. Деякі автошляхи взагалі не ремонтувалися. Кошти, які отримали, дозволять зробити проїзними всього до 5% доріг області. Тому просимо місцеву владу долучитись до вирішення загальної проблеми. У співпраці з Казначейством та Департаментом фінансів ми затвердили механізм прямого фінансування. Можемо отримувати кошти на ремонт доріг від сільських рад та ОТГ безпосередньо на казначейський рахунок підприємства, що суттєво зменшує час перерахування коштів від 3 місяців до 3 тижнів».
Олексій Басан додав, що в у регіоні продовжують відновлювати й освітлювати пішохідні переходи, облаштовувати розмітку, встановлювати дорожні знаки. У зв’язку зі сприятливими погодними умовами взимку на обслуговуванні доріг зекономили 10 мільйонів гривень.
«Щодня стикаємося з проблемами у сфері дорожнього будівництва, контролю за ним. Це проблеми й із підрядниками, співфінансуванням, фінансуванням. Розпочали роботу торік із реанімування відповідної діяльності. Це дозволило відновити роботи й освоїти лише половину коштів, що були виділені державою в межах відповідного співфінансування. Це неприпустима ситуація. Погодні умови сприятливі. Ми не зупиняємо будівництво, яке перейшло з 2019-го на 2020-ий, – зазначив Олег Синєгубов. – Нове будівництво теж уже можемо розпочинати. Немає імунітетів ані для підрядників, ані для посадових осіб, які відають за цей напрямок роботи. Контролюватимемо не лише нові об’єкти, а й ті, що фактично були здані в експлуатацію. Як показує практика, по них є певні запитання. Наголошую на відповідальності. Аудитори також перевіряють ефективність використання державних коштів».
Олег Синєгубов сказав, що особисто контролюватиме використання коштів за призначенням і перевірятиме хід робіт на автошляхах.