У Верховній Раді знаходиться на розгляді законопроект (№3704), яким пропонується звільнити учасників бойових дій (ветеранів АТО/ООС) від сплати акцизного збору при ввезенні на територію України транспортних засобів, у тому числі легкових і вантажних автомобілів (масою до 3,5 тонни), причепів до них, автобусів, пише Depo.Закарпаття. Пільга передбачається для ввезення не більше однієї одиниці і за умови особистого користування таким транспортним засобом.
Скільки вийде заощадити у разі його скасування? Розглянемо приклад автомобіля 2005 року випуску з об’єм двигуна 2000 кубічних сантиметрів (2 літри). Припустимо, що ціна, за якою було придбано цей автомобіль, становить 3000 євро. Вік такого авто — 14 років (враховуються тільки повні роки), тому віковий коефіцієнт — 14, коефіцієнт об’єму двигуна — 2, базова ставка — 50 євро. Перемножуємо — отримуємо: 50 х 2 х 14 = 1400 євро.
Якщо до цього додати мито — 300 євро і ПДВ — 600 євро, отримаємо 2300 євро. Тобто, у нашому випадку розмір акцизу виявився навіть більше, ніж половина всіх витрат на митне оформлення, а розмитнення в цілому — не набагато менше первісної вартості авто.
Таким чином, можна констатувати, що відміна навіть одного платежу, у цьому випадку акцизу, істотно здешевить митне оформлення автомобіля і, як наслідок, зменшить його остаточну вартість.
Потрібно при цьому розуміти, що, чим дешевший і старіший автомобіль, тим більшу частку в його кінцевій вартості буде займати акциз. Тому не дивно, що згідно з даними проведеного в травні цього року опитування, більше половини українців підтримують скасування акцизного збору і вікового коефіцієнта, який істотно впливає на розмір акцизу.