У всьому світі, нове покоління стартапів конкурує за гроші інвесторів і лояльність імпульсивних покупців, обіцяючи доставку продуктів додому всього за 15 хвилин. Пандемія зробила онлайн-покупки продуктів популярним явищем, революціонізувавши частину глобального продуктового ринку, який коштує 2 трильйони доларів.
Нові стартапи використовують невеликі локальні склади, де працюють декілька десятків людей. Залучення персоналу для доставлення власного асортименту продукції дає можливість запропонувати швидші терміни в порівнянні з наявними компаніями, які зазвичай наймають працівників для перевезення продуктів, що продаються третіми сторонами. Тепер нові гравці, що виходять на ринок, змушені конкурувати із супершвидкими сервісами, як https://turbo.ua/, що пропонують доставку продуктів у Києві на Лівому березі, Оболоні.
Як швидка доставка завойовує світ?
«Продовольчий сегмент ринку одним з останніх перейшов в онлайн, але після пандемії настав його час», — сказав Рітіс Віткаускас, британський партнер каліфорнійської компанії Lightspeed Venture Partners, яка інвестувала в британський супершвидкісний стартап із доставлення.
Лондон став особливо популярним майданчиком для тестування сервісу, де щонайменше вісім стартапів пропонують надшвидкі терміни доставки. Такі компанії, як турецька Getir Perakende Lojistik AS і німецька Gorillas Technologies Ltd., засипали лондонські двоповерхові автобуси рекламою. Deliveroo Holdings PLC, відома як більш традиційна компанія з доставлення їжі, заявила у вересні, що запустить власну 10-хвилинну службу доставки продуктів у Лондоні.
Хоча більшість великих британських супермаркетів пропонують доставку в той самий день, жоден не пропонує її так швидко, як ці стартапи. Найшвидший час доставлення, який обіцяє Amazon, який володіє магазинами Whole Foods в Лондоні — у той самий день. Так виникла нова ніша для компаній, які обслуговують клієнтів, що не можуть чекати.
Упродовж останніх років інвестори вклали щонайменше 7 мільярдів доларів у стартапи із супершвидкою доставкою, водночас більшість із цих інвестицій мали місце у 2021 році. Наприклад, у жовтні компанія Gorillas залучила приблизно 1 мільярд доларів інвестицій, а іспанський стартап Glovo зібрав 450 млн євро, що еквівалентно 522,1 млн доларів. Очевидно, що новий тренд скоро охопить і Україну, а отже, варто очікувати появу нових супершвидких служб доставлення не тільки в Києві, а і в інших містах.