Як відомо, житлова субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується на два періоди – неопалювальний (з 1-го травня до 30 вересня) та опалювальний (з 1-го жовтня до 30 квітня). Призначається субсидія з місяця звернення із заявою і до закінчення опалювального періоду.
На 1 жовтня на Полтавщині налічувалося 33,1 тис. одержувачів субсидій, а середній розмір допомоги від держави в літній період становив 442 грн. Зазвичай кількість субсидіантів в опалювальний сезон збільшується вдвічі, тож кому субсидію призначать автоматично, а кому треба звертатися для її призначення?
Тим домогосподарствам, які отримували субсидію донині, а також тим субсидіантам, яким допомога на неопалювальний період була розрахована в нульовому значенні, органи Пенсійного фонду проведуть нарахування субсидії на опалювальний період автоматично. Кошти, як і раніше, надходитимуть на банківський рахунок або через поштове відділення.
Ті ж мешканці області, які заново оформлятимуть субсидію, можуть звертатися протягом усього опалювального сезону, але для отримання допомоги за весь такий сезон звернутися потрібно до його початку чи протягом двох місяців після. Також заяву та декларацію задля визначення права щодо призначення субсидії слід подати тим громадянам, які раніше з будь-яких причин одержали відмову у її призначенні.
Що стосується субсидії на тверде, рідке та пічне побутове паливо, то законодавством передбачено звернення за даним видом субсидії щороку. Тому і громадяни, які ще не встигли подати заяви на призначення субсидії такого виду, можуть зробити це до кінця нинішнього року.
На опалювальний період 2023-2024 років при розрахунку субсидії враховуватимуть доходи членів домогосподарства за перший і другий квартали поточного року.
Субсидію можна призначити лише за одним місцем проживання особи, зокрема, - за місцем реєстрації або за фактичним місцем проживання. Тому люди, які змінили місце проживання або отримали статус ВПО, можуть звернутися до органів Пенсійного фонду за призначенням субсидії за місцем фактичного проживання. Окрім заяви та декларації такі громадяни обов’язково повинні надати документ, який підтверджує, проживання особи за вказаною адресою. Таким документом може бути договір оренди або (при наявності статусу ВПО) - довідка про реєстрацію внутрішньопереміщеної особи.
Способи подання документів на призначення субсидії залишилися ті, що були раніше, зокрема:
- особисте звернення до сервісних центрів Пенсійного фонду, адреси та телефони яких можна знайти на офіційній сторінці Головного управління в соціальній мережі Facebook (https://www.facebook.com/gu.pfu.poltava);
- звернення до уповноваженої посадової особи сільської, селищної, міської ради, відповідної територіальної громади, до центра надання адміністративних послуг відповідної територіальної громади;
- відправлення заяви, декларації та необхідного документу поштою або в електронному вигляді.
Дистанційне направлення заяви та декларації можна зробити за допомогою таких електронних ресурсів:
- портал "Дія";
- мобільний застосунок Пенсійного фонду України;
- вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (www.portal.pfu.gov.ua) за допомогою КЕП (кваліфікованого електронного підпису).