- IgorSergeevich
10 грудня, 21:15
На тему: Волонтер Альона Шуліка стала першим у громаді «помічником ветерана» - welam16
6 грудня, 20:23
На тему: Бюро переводов: Профессиональные услуги перевода текстов - welam16
30 листопада, 17:18
На тему: Тактическая одежда для военных — использование - romanova88
29 листопада, 13:33
На тему: Як прискорити ріст волосся - Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям?
Відмовити, але не образити: Як перестати робити чужу роботу
«Хто, як не ти?», «Друже, виручай!», «Більше доручити нема кому», «Більше попросити нема у кого». Якщо ви часто чуєте подібні фрази — ви на хорошому рахунку у керівництва і вас цінують. Але якщо заради цього вам доводиться звалювати на себе чужі обов'язки, затримуватися на роботі допізна, і все це безкоштовно — вами, як варіант, просто вміло маніпулюють. HeadHunter Україна підібрав низку порад, як тактовно відмовити начальству або колегам і перестати працювати «за себе і за того хлопця».
Працювати за двох, а то й за трьох, за одну зарплату, безумовно, неправильно. Однак у тому, що понаднормову роботу доручають саме вам, є і свої плюси:
- Вас цінують, отже, ваше становище стабільне, і звільнення або скорочення вам скоріш за все не загрожує.
- Ви — професіонал своєї справи і робити чужу роботу вам не важко.
- Стикаючись з новими завданнями, ви «набиваєте шишки» і «загартовуєтеся», у будь-якому випадку — набираєтеся досвіду.
- Начальство вас помічає і відзначає, отже, ваші шанси на просування кар'єрними сходами є достатньо високими.
Якщо вас влаштовує такий стан речей — проблем немає, але як поводитися, якщо подвійне навантаження і гіпотетичне підвищення, у тому числі й у фінансовій частині питання, не передбачається?
- Запропонуйте поділити обов'язки на всіх. Наприклад, один із співробітників вашого відділу пішов у відпустку або звільнився. Замість того, щоб повністю «підхопити» його роботу, тактовно порадьте делегувати його обов'язки всім співробітникам відділу або сусідніх підрозділів.
- Чітко визначте терміни «допомоги». У разі відпустки колеги, скажіть, що готові займатися його роботою рівно тиждень. У разі власного звільнення — дайте керівництво час на пошуки заміни.
- Ненав'язливо обговоріть вашу винагороду. Наприклад, скажіть, що готові взяти на себе обов'язки колеги, що пішов, але на яку премію наприкінці місяця можна розраховувати?
- Якщо чужу роботу вам пропонує зробити колега під виглядом «допомоги» — тут ваша позиція має бути твердою: «Мені дуже приємно, що ти звернувся саме до мене, але на даний момент я займаюся своїми безпосередніми обов'язками».
- Сто разів подумайте перед тим, як пропонувати допомогу добровільно. Наступного разу на вашу допомогу вже будуть розраховувати, і відмовити буде набагато складніше.
Слід зауважити, що у деяких випадках невміння говорити «ні» обумовлено занадто розмитими посадовими обов'язками в компанії. Співробітник вважає, що це — не його робота, керівництво ж думає по-іншому. Почасти відповідальність за це може лежати і на самому співробітнику, який не уточнив перелік своїх обов'язків під час прийому на роботу.