- Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям? - Selena2017
10 листопада, 18:20
На тему: Підприємця із Кобеляк засудили за незаконну вирубку дерев - Чудо Юдо
28 жовтня, 11:58
На тему: Міська рада поновила Дмитра Жугана на посаді - Чудо Юдо
28 жовтня, 11:57
На тему: У Кобеляках загорілася церква - Dikaia
28 жовтня, 11:48
На тему: Зимняя куртка – женственно и функционально
Творча криза: як знайти вихід?
Немає нових ідей, все сіро і буденно, робота не приносить задоволення, виходу немає... Практично всі працівники творчих професій (дизайнери, сценаристи, журналісти, копірайтери, архітектори, режисер та ін.) рано чи пізно стикаються з таким явищем, як творча криза. На відміну від професійного вигорання, творча криза — явище тимчасове, значить, його можна подолати. Поради, як з нею впоратися, підготували експерти Міжнародного кадрового порталу HeadHunter Україна.
Для початку постарайтеся дати відповідь на запитання: чим викликано тимчасовий творчий застій? Знаючи причину «хвороби», легше підібрати ліки. А причин може бути безліч: банальна втома, негаразди в особистому житті, проблеми з грошима, рутинність виконуваної роботи тощо. Спробуємо дати кілька універсальних поради:
- Відпочиньте. Візьміть відпустку або відгул навіть у позаурочний час і змініть обстановку. Розважайтеся і відпустіть думки, тоді ваша голова знову наповниться свіжими ідеями.
- Займіться фізичною працею або додайте собі фізичних навантажень (спортивний зал, танці, біг). Додаткова фізична активність буде тримати вас у формі і послужить профілактикою неприємностей, що докучають людям при постійному сидячому способі життя.
- Переробіть рутинну роботу: перепрасуйте купу білизни, перемийте все взуття, систематизуйте файли і папки в робочому комп'ютері, розставте книги на полицях за жанрами й авторами. Таким чином, ви вб'єте двох зайців: розвантажите голову і зробите корисну роботу, на яку зазвичай не вистачає часу.
- Переключіться. Наприклад, якщо ви — сценарист, попрацюйте певний час режисером монтажу; якщо маркетолог в офісі — візьміть на себе тимчасово всі організаційні питання. Таким чином, ви й освоїте новий вид діяльності, і «перезавантажитеся». Звичайно, за умови, що це можливо у рамках вашої роботи.
- Змініть обстановку: спробуйте попрацювати в кафе, коворкінгу або на природі. Якщо ви працюєте в офісі, переобладнайте робоче місце, поміняйте звичне розташування речей, зробіть перестановку.
- Відчуйте нові емоції. При цьому не обов'язково їхати за тридев'ять земель, досить просто піти на концерт, відвідати театр чи музей, або навіть просто поспостерігати за дітьми на майданчику.
- Влаштуйте «мозковий штурм» — генеруйте ідеї, не замислюючись про способи їхньої реалізації, просто думайте і придумуйте, і — головне! — обов'язково фіксуйте на папері. Потім самі ж і здивуєтеся, скільки корисного придумали «в порядку марення».
- Доопрацюйте і переробіть. Якщо щось нове з нуля створити не вдається, можна скористатися чиєюсь ідеєю, адаптувавши її «під себе». Не хвилюйтеся, це не плагіат, а продукт власного виробництва, адже ви вклалися у нього.
- Штучно створіть конкуренцію. Викличте на творчу дуель фахівця з вашої галузі і спробуйте його переграти. Це дуже мотивує.
В усіх вищеперерахованих ідей один і той же принцип. Головний ворог творчої кризи — нові образи. Люди мислять асоціативно. Це означає, що все, що ви бачите, в вашому мозку обробляється, порівнюється і зіставляється з іншими подіями та явищами. Як результат, виникають паралелі і нові думки, а будь-яка новизна неприйнятна для творчої кризи, — і вона відступає. І ще один момент: спробуйте різними маршрутами добиратися до тих місць, які ви відвідує регулярно, це допоможе подивляться на звичне під новим кутом.