Вхід | Реєстрація

Возіть лопату і старий рушник

Зима, нібито, уже й перейшла свій екватор. Але зважаючи на її цьогорічну специфіку, поради щодо того, як виїхати із снігового замету, ще довго залишатимуться актуальними.

Тема щодо того, як правильно виїжджати зі снігового замету, їхати по кризі чи сніговій «каші», на перший погляд може видатися не найактуальнішою, точніше — поданою із запізненням. Адже земляки, які щодня сідають за кермо автомобіля, нібито могли б уже й самостійно освоїти всі тонкощі руху по екстремальними українськими дорогами. Та емпіричний досвід, простіше, побачене на вулицях і пережите особисто, свідчить про те, що далеко не всі знайомі із простими й дешевими у використанні способами проїзду по снігу та кризі. Навіть люди із солідним життєвим та водійським досвідом не завжди знають, що виїхати із ямки, яку автомобіль вигріб колесами в снігу, можна, використавши звичайний рушник або інший тканий матеріал. А власники дорогих кросоверів дуже часто помилково вважають, що їх автомобілі є справжніми «джипами» і ризикують випробовувати їх у високих снігових кучугурах. А потім усвідомлюють всю істинність приказки «Чим більша машина, тим далі бігти за трактором». Адже найбільш доступними повноцінними «джипами» в українських реаліях є ЛУАЗ «Волинянка», «Нива» та УАЗ. На них дійсно можна проїхати буквально скрізь. Але всі вище перелічені зразки автомобільної техніки мають один суттєвий недолік — майже повну відсутність того, що звуть комфортом.

Отже, нижче мова піде про те, як швидко, достатньо гарантовано і, що важливо, дешево виїхати із снігового замету. Так, існує чимало дорогих «наворотів» типу пластикових траків та ланцюгів на колеса, які теж допомагають водіям вийти із скрутного становища. Але вони, ці «навороти», далеко не всім по кишені.

 

Тисни на газ

Досвідчені водії перш за все рекомендують критично оцінити місце пробуксовки. Якщо до льоду ще далеко, варто пробувати виїхати, плавно натискаючи педаль газу. «Топити в підлогу» не радять — так можна закопатися ще глибше.

 

Старий рушник

Народні, перевірені часом і практикою, засоби теж підійдуть. Найпоширеніший спосіб впоратися з пробуксовкою — підкласти під колесо, що буксує, що-небудь щільне: гумовий килимок, шматок фанери або картону, пластикову пляшку або навіть звичайну ганчірку. Чимало досвідчених водіїв взимку як обов’язковий атрибут возять із собою в багажнику кілька старих рушників. За їх словами, рушниковий метод діє майже безвідмовно.

 

Трішки цегли не завадить

Можна покласти під колесо кілька цеглин. Буває, що автомобіль самостійно не зможе на них виїхати, тому «бувалі» радять піднімати машину на домкраті і підкладати предмет безпосередньо під колесо.

 

Розтопи сніг

Досвідчені автолюбителі рекомендують взимку брати з собою пакетик з піском або сіллю. Під впливом солі лід на місці пробуксовки розтане, і машина вибереться самостійно. Розтопити лід можна і без солі. Полити сніг біля коліс антифризом, рідиною для миття скла, посипати антифризом чи шпаклівкою.

 

Гойдалки

Можна спробувати обертати кермом, щоб колеса могли зачепитися за суху поверхню, а ще краще — розгойдати машину. Сенс «вправи» в тому, щоб газом змусити машину хоча б трохи рушити з місця, даючи їй при цьому відкочуватися назад. Повторивши такі дії кілька разів, ви розгойдали автомобіль, і він сам, за рахунок власної ваги, допоможе колесам вибратися. Задньоприводну машину краще розгойдувати, включаючи не першу, а задню передачу.

 

Спосіб для «Жигулів»

Придатний виключно для задньоприводних автомобілів. Водії, які їздять на «класиці», ВАЗу часто кладуть у багажник мішок із піском або зерном. У них навантаження в основному йде на передню вісь. Щоб урівноважити обидві осі і застосовують зайву вагу.

 

Лопата — наше все

Нею можна не тільки відкопати сніг, але і роздовбати лід. Найкраще для цієї справи годяться сталеві саперні лопатки. Алюмінієві і пластикові теж підійдуть, вони легші, але і ламаються частіше. Краще, щоб лопат було дві: для м’якого снігу і для криги.

 

Трос

Є прості мотузкові, зшиті ганчіркові і металеві — вони ж і найбільш надійні. Але є в металевого троса один мінус — він не розтягується, пом’якшуючи ривок: через це може відірватися буксирувальний гак. Найбезпечніше використовувати мотузкові троси, які представляють собою в’язку з декількох тонких мотузок. Такі троси рідко рвуться і дуже добре натягуються.

 

Для начальства. Викликай танк

У розчищенні снігових завалів можна використати потужні машини розгородження ІМР, шляхоукладач БАТ-М, грейдери, бульдозери ;-)



Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»
1 лютого 2019 | Категорія: Побут

Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації