«Рік назад ми замовили у ПП «Металовироби», що знаходяться на в’їзді в Кобеляки, ворота та хвіртку, загальною вартістю 3500 грн. За усною домовленістю, працівники цієї фірми повинні були привезти, встановити замовлений товар. Але довелося забирати самостійно та чекати на обіцяного майстра. Майже рік пролежали ворота і хвіртка не встановлені. Неодноразово ми телефонували на зазначені телефони, але або з нами відмовлялися розмовляти, або «годували» обіцянками. Нарешті, коли через рік ми змогли поговорити із представниками фірми, нам відмовили у встановленні. Коли ми знайшли іншого майстра і він почав виконувати встановлення, виявилося, що ворота на 10 см менші від потрібного розміру. Гроші заплачено, а товар зовсім не відповідає якості. Роз’ясніть наші права як споживача».
Відповідь
Згідно ст. 7 Закону України «Про права споживачів» виробник (виконавець) забезпечує належну роботу (застосування, використання) продукції, в тому числі комплектуючих виробів, протягом гарантійного строку, встановленого нормативно-правовими актами, нормативними документами чи договором.
Строк придатності товару обчислюється починаючи від дати виготовлення, яка також зазначається на етикетці або в інших документах, і визначається або часом, протягом якого товар є придатним для використання, або датою, до настання якої товар є придатним для використання.
Стосовно продукції, на яку гарантійні строки або строк придатності не встановлено, споживач має право пред’явити продавцю (виробнику, виконавцю) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років.
Відмічаємо, що ст. 8 Закону говорить про те, що у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених, за необхідності, висновком експертизи, споживач, у порядку та у строки, що встановлені законодавством, і на підставі обов’язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника: 1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; 2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника).
У зв’язку з тим, що у Вас відсутній документ, який засвідчував би факт купівлі зазначеного товару саме у цього продавця (договір купівлі-продажу, квитанція…), ви можете звернутися за допомогою до:
обласного управління у справах захисту прав споживачів у Полтавській області особисто чи подавши письмову заяву (звернення) на ім’я начальника (м. Полтава, вул. Пушкіна, 16), яке має право проводити перевірки за фактами порушення прав споживачів та вживати заходів впливу;
Кобеляцької районної громадської організації українських споживачів (м. Кобеляки, вул. Щорса, 85), яка може проконсультувати вас з даного питання та надати юридичну допомогу у розв’язанні цієї ситуації.
У подальшому рекомендуємо при купівлі будь-яких товарів обов’язково вимагати у продавців документ, що підтверджує факт купівлі товару, так як, відповідно до п. 11 ст. 8 Закону, «вимоги споживача розглядаються після пред’явлення споживачем розрахункового документа, а щодо товарів, на які встановлено гарантійний строк, — технічного паспорта чи іншого документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу. Під час продажу товару продавець зобов’язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу».
Автор: Анна Дзюба, провідний спеціаліст управління юстиції
У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!
Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.
Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації