- Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям? - Selena2017
10 листопада, 18:20
На тему: Підприємця із Кобеляк засудили за незаконну вирубку дерев - Чудо Юдо
28 жовтня, 11:58
На тему: Міська рада поновила Дмитра Жугана на посаді - Чудо Юдо
28 жовтня, 11:57
На тему: У Кобеляках загорілася церква - Dikaia
28 жовтня, 11:48
На тему: Зимняя куртка – женственно и функционально
Як захистити свої права споживача житлово-комунальних послуг
У Законі України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що житлово-комунальні послуги (ЖКП) – результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у житлових і нежитлових приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. До житлово-комунальних послуг відносяться всі послуги, які забезпечують належні умови проживання, зокрема – вивезення побутових відходів, послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, постачання електричної енергії, водо-, газо- постачання, тощо.
Серед учасників відносин у сфері житлово-комунального господарства Закон розрізняє виробників (виробляють ЖКП), виконавців (надають ЖКП), власників (володіють відповідним приміщенням), споживачів (споживають або мають намір споживати ЖКП). Окрім власника об’єкту нерухомого майна, який відповідно до Конституції України зобов’язаний утримувати свою власність, є також споживачі – особи, які безпосередньо споживають ЖКП та зобов’язані здійснювати відповідні розрахунки. Споживач також може бути власником приміщення.
Статтею 8 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що у разі порушення виконавцем ЖКП умов договору, споживач має право викликати його представника для складення та підписання акту-претензії споживача, в якому зазначити строки, види, показники порушень та максимально описати в чому саме були порушені права споживача ЖКП.
Представник виконавця відповідної послуги зобов’язаний з’явитися на виклик споживача не пізніше строку, визначеного договором. Тому для того, щоб розуміти як діяти у випадку порушення прав споживача ЖКП, в першу чергу необхідно уважно ознайомитися з умовами договору.
Якщо виконавець виконав вимогу та направив свого представника, то тепер необхідно скласти акт-претензію, який слід підписати обом сторонам.
Якщо ж представник виконавця ЖКП не з’явився для підписання акту у встановлений договором строк або необґрунтовано відмовився від підписання акту-претензії, то акт вважається дійсним, якщо його підпише заявитель, а також не менш як два сусіди.
Акт-претензія є лише першою стадією захисту прав споживача ЖКП. Наступним етапом є направлення акту-претензії виконавцю відповідної послуги, який протягом трьох робочих днів з моменту отримання акту-претензії має вирішити питання про перерахунок здійснених платежів або надати обґрунтовану письмову відповідь у задоволенні претензії.
Навіть якщо виконавець відповідної ЖКП відмовив у задоволенні претензії, то все одно можна звернутися до суду за захистом своїх прав, при цьому, відповідно до Закону України «Про захист прав споживачів», позивач звільняється від необхідності сплачувати судовий збір.
Отже, чинним законодавством передбачені прості та зрозумілі шляхи захисту прав споживача ЖКП. Але для того, щоб ці правові норми діяли, кожен споживач має контролювати якість наданих ЖКП та сміливо звертатися до виконавців відповідних послуг з метою відновлення їх якості та безпосередньо захищати свої права.
У сфері житлово-комунального господарства діють такі ж правила, як і в будь-якій іншій сфері послуг. Тому сплачуючи вартість житлово-комунальних послуг, можна розраховувати відповідно отримати послуги саме тієї якості, яка передбачена для конкретної житлово-комунальної послуги.
За отриманням консультації та захистом своїх прав можна звертатися до Кобеляцького бюро правової допомоги за адресою:м. Кобеляки, вул. Батиря, буд. 6 або зателефонувати (05343) 3-43-74