Конструкція шини: як зробити правильний вибір
Автомобільна гума – один з найважливіших елементів колеса. Її призначення полягає в поглинанні незначних коливань, які виникають через вади дорожнього полотна, та у забезпеченні зчеплення. Практичне застосування шини відоме всім водіям, однак не всі вони розуміють значення малюнка протектора чи маркування на боці.
Конструкція
Головним матеріалом для виготовлення шини є гума. Її виготовляють з корду та каучуку (натуральних та ненатуральних). С корду роблять каркас, тому що він достатньо жорсткий.
Шини ділять на два види: камерні та безкамерні. Основна їхня відмінність в наявності камери, котра тримає всередині накачане повітря. В безкамерній моделі цю функцію виконує гермошар. Сьогодні найбільшого поширення набули саме безкамерні шини – вони мають меншу масу, надійніші і зручніші в використанні.
Основою будь-якої шини є каркас. З його допомогою з’єднується всі інші елементи. Каркас здебільшого формують за допомогою корду – металевого, полімерного чи текстильного матеріалу. В залежності від розміщення ниток корду, шини поділяють на діагональні і радіальні. Останній підвид має твердішу структуру, внаслідок чого може витримувати більші навантаження, забезпечує менше поглинання палива, має довший строк експлуатації.
Між каркасом та протектором знаходиться такий елемент, як брекер. Він повинен захищати каркас від ударів і пошкоджень. Протектор допомагає збільшити зчеплення шини з дорогою. У протектора є певний малюнок, вибір якого залежить від призначення. В багатьох країнах є чіткі закони щодо регулювання висоти протектора.
Як правильно вибрати шини
При виборі шин для свого автомобіля, потрібно брати до уваги такі аспекти:
- розмір;
- сезонність;
- виробник.
Розмір складається с трьох показників: діаметру, профілю і ширини. Діаметр вимірюється в дюймах і дорівнює діаметру диска. Ширина включає в себе всю шину, разом з протектором і боковинами. Профіль – це певне співвідношення ширини і висоти.
Шини потрібно підбирати в залежності від кліматичної зони і пори року. Вони можуть бути:
- зимові;
- літні;
- всесезонні.
Багато країн на законодавчому рівні зробили сезонну зміну шин обов’язковою. В нас же ця умова має суто рекомендаційний характер. Однак, кожен водій розуміє, що їздити взимку на літній гумі дуже небезпечно, тоді як зимові шини влітку занадто шумлять і швидко стираються.
Відомі виробники працюють по жорстким стандартам якості. Серед їх переваг також можна назвати широкий асортимент.
Кращим варіантом для будь-якого автомобіля буде однаковий комплект шин, де не відрізнятиметься ні малюнок протектора, ні будова. Спеціалісти не рекомендують одночасно використовувати радіальні і діагональні шини, колеса з шипами і без них, різні малюнки на протекторах.
Вибір потрібного комплекту залежить не тільки від технічних характеристик гуми, але й від способу водіння, клімату, стану доріг. Варто пам’ятати, що навіть найдорожчі моделі просто можуть не підходити для того чи іншого автомобіля.