- Selena2017
12 грудня, 17:54
На тему: Волонтер Альона Шуліка стала першим у громаді «помічником ветерана» - welam16
6 грудня, 20:23
На тему: Бюро переводов: Профессиональные услуги перевода текстов - welam16
30 листопада, 17:18
На тему: Тактическая одежда для военных — использование - romanova88
29 листопада, 13:33
На тему: Як прискорити ріст волосся - Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям?
Далеко не кожному салону краси можна довірити турботу про свою зовнішність
Мабуть ніхто не стане заперечувати той факт, що доглянуте волосся, гарна стрижка чи модна зачіска - важливі складові нашого зовнішнього вигляду. Тож бажаючих заробити на одвічному прагненні людей виглядати на «всі сто» нині хоч відбавляй. Чисельні перукарні, салони чи навіть центри краси намагаються всіма можливими способами заманити до себе клієнта. Та незважаючи на помітну конкуренцію, що склалася у цій сфері послуг, навіть відвідавши заклад з досить високими розцінками та вишуканим інтер’єром, далеко не завжди залишається позитивне враження від рівня обслуговування та отриманого результату. Що ж не завадить знати обираючи салон, якому можна довірити свою зовнішність як щодня, так і під час знаменних у своєму житті подій?
Індустрія краси повинна відповідати стандартам
Всі перукарські послуги, які надаються на території України суб’єктами підприємницької діяльності (юридичними особами, незалежно від форм власності та фізичними особами), повинні відповідати національному стандарту ДСТУ 4094-2002 «Послуги перукарень. Загальні вимоги». Вони поділяються на послуги з догляду за волоссям, послуги з догляду за шкірою обличчя та тіла, послуги з догляду за нігтями (манікюр, педикюр) та постижерні роботи (виготовлення шеньйонів, перук тощо).
Також в нашій державі чинний галузевий стандарт України ГСТУ 201-05-97 «Послуги перукарські. Загальні технічні умови». Згідно з цими стандартами всі парфюмерно-косметичні засоби, хімічні препарати, фарби та дезинфікуючі засоби повинні відповідати вимогам нормативних документів, мати інструкцію щодо їх застосування і документи, які засвідчують їх якість (сертифікат відповідності або свідоцтво про визнання, паспорт якості або гігієнічне свідоцтво). Не дозволяється використовувати препарати (засоби), термін придатності яких закінчився, зберігати та використовувати препарати (засоби), зроблені за індивідуальними рецептами без позитивного висновку державної санітарно-гігієнічної експертизи.
Виконавець послуги гарантує збереження кольору пофарбованого волосся протягом 15-ти діб, завитка після гарячої завивки /перманенту/ протягом 2-х місяців та після хімічної завивки – 3-х місяців. Гарантійний термін повинен бути відображений у зручному для огляду місці /на інформаційній дошці/ і рахуватися від дати зазначеної у чеку /квитанції/.
Кожен клієнт може обирати категорію закладу на свій гаманець
В залежності від рівня обслуговування замовників подібним закладам присвоюється вища, перша чи друга категорія.
Що стосується останньої, то їхня спеціалізація - надання традиційних і малозатратних послуг, мінімальний набір яких - це стрижка та фарбування. Клієнтами перукарень другого рівня, зазвичай, стають жителі сусідніх будинків або люди, що працюють поблизу.
Заклади першої категорії пропонують більш розширений перелік послуг, куди входять, крім перерахованих вище, манікюр, педикюр, послуги косметичного кабінету та солярію. У подібних закладах працює більш кваліфікований персонал, наприклад, можна отримати консультацію майстра, який добре орієнтується в модних тенденціях. Такі салони приваблюють клієнтів якістю наданих послуг та індивідуальним підходом.
Головна ознака салонів вищого класу - ексклюзивні послуги. Клієнти приходять сюди не лише за зачіскою, а й за настроєм. Як правило, всі салони «класу люкс» авторські, тобто працюють під керівництвом і маркою відомого перукаря-дизайнера, зазвичай, призера міжнародних конкурсів і чемпіонатів. Крім найвищого класу обслуговування, тут Вам запропонують створення нового образу, широку гаму послуг з догляду за волоссям, шкірою обличчя і тіла. Нададуть послуги SPA, талассо- і ароматерапії. Майстри салонів вищої категорії в курсі новітніх тенденцій і працюють за авторськими методиками. Клієнтуру вони намагаються орієнтувати не на разові роботи «з нагоди урочистого випадку», а на постійні процедури з підтримання форми і тонусу.
На жаль, високі ціни не завжди гарантують гідну якість
Як показує практика, успіх закладу будь-якого рівня залежить від того, чи вдасться йому завоювати «свою» клієнтуру. На жаль, чимало перукарень вводять споживачів в оману вивіскою категорії підприємства. Подекуди табличка «Салон краси», яка повинна гарантувати клієнтові різноманіття перукарських послуг, прикриває роботу звичайної рядової перукарні із бідним їх асортиментом та посередньою якістю виконання, але при цьому ціни тут такі ж, як і в першокласному салоні краси. Ще одна проблема - низький рівень підготовки кадрів, їх відставання від актуальних тенденцій моди, незнання сучасних технологій, а також відсутність гідного обладнання. На жаль, і в дорогому закладі перукар може спалити волосся під час хімічної завивки, а косметолог – обпалити шкіру воском під час епіляції. У випадку надання неякісних послуг, салон чи перукарня повинні за власний кошт усунути допущені недоліки, а якщо це неможливо, мають повернути потерпілому витрачені ним гроші та компенсувати завдану клієнту моральну шкоду.
Обов’язковою умовою надання побутових послуг є їх безпечність для життя і здоров’я клієнтів, та нерідко в подібних закладах порушуються правила обробки інструментів, адже, як відомо, інфекція, занесена під час проведення манікюру чи педикюру, проявить себе лише через кілька місяців після процедури і по анамнезу встановити, що ви заразилися саме у салоні краси, неможливо. Крім того, в багатьох салонах рівень радіактивного випромінювання соляріїв часто перевищує гранично допустиму межу та використовуються засоби догляду з терміном споживання, що давно минув.
Всі стосунки між майстрами салонів і перукарень регулюються Правилами побутового обслуговування населення, які є додатком до Закону України «Про захист прав споживачів». Проте, на практиці стосунки клієнта з перукарем, косметологом чи манікюршею регулюються внутрішньою етикою салону чи перукарні. Звичайно, у кожного закладу вона своя. Між тим, в хорошому салоні з клієнта ніколи не будуть брати «додаткових» коштів за використання кондиціонерів під час миття голови, чи висушування волосся під час стрижки. Навряд чи тут буде й велика плинність кадрів, коли майстри змінюються швидше, ніж встигаєш до них звикнути.
Сертифікат відповідності – це практичне підтвердження стабільної якості послуг
На думку багатьох фахівців, невтішну ситуацію на ринку перукарських послуг поки що рятує досить низький рівень вимогливості з боку споживачів. Але такий стан справ не може бути вічним, вимоги клієнтів щодня зростають і ті підприємства побутового обслуговування, які не будуть відповідати сучасним вимогам, скоро можуть безслідно розчинитися в морі конкуренції. Тому, той, хто хоче «втриматися на плаву», вже зараз повинен подбати про створення іміджу закладу з бездоганною репутацією, який ніколи не розчарує свого клієнта.
Подібний досвід з успіхом практикують в сусідній Росії, де створено державну систему добровільної сертифікації якості підприємств індустрії краси і лікувально-профілактичних закладів («СпортМедСПА®»).
Та найбільше можна позаздрити відвідувачам перукарень та салонів краси з сусідньої Білорусі. В цій країні послуги подібних закладів підлягають обов’язковій сертифікації з подальшим інспекційним контролем з боку держави, який здійснюється у вигляді, як планових, так і позапланових перевірок. Усі послуги по догляду за волоссям та шкірою обличчя і тіла, що надаються в цій державі, повинні відповідати суворим вимогам державних стандартів. Технічний кодекс, який встановлює вимоги до порядку проведення сертифікації послуг перукарень в рамках Національної системи підтвердження відповідності Республіки Білорусь, передбачає оцінювання закладу за дуже багатьма критеріями.
Наприклад, оцінка виконавця послуг, тобто персоналу, включає перевірку документів, які підтверджують його професійну підготовку (наявність дипломів, свідоцтв про підвищення кваліфікації, участь у різноманітних конкурсах, фестивалях тощо). Також перевіряється знання законодавчих актів, інструкцій, правил, технологій, рівень майстерності та професіоналізму.
У суб’єкта господарювання повинні бути усі необхідні нормативні документи, розроблені власні системи контролю і оцінки якості послуг і процесів їх надання та контролю за якістю обладнання і матеріалів. Все обладнання, матеріали та препарати повинні бути сертифіковані та пройти гігієнічну реєстрацію. Враховується і те, чи відпрацьована схема розгляду і реагування на звернення та скарги клієнтів.
Наданий суб’єкту господарювання сертифікат, може бути в будь-який момент відмінений чи призупинений у випадку незадовільних результатів інспекційної перевірки, чи перевірки з державного нагляду, або надходження скарг від незадоволених клієнтів.
В Україні ж, ще донедавна споживач обирав, кому йому довірити свою зовнішність, лише керуючись інтуїцією та порадами друзів. Відтепер, незважаючи на те, що в нашій державі послуги салонів краси та перукарень не підлягають обов’язковій сертифікації, заклади, які претендують на звання кращих, теж почали проходити цю процедуру на добровільних засадах.
Процедура сертифікації складається з визначення класу (рівня) перукарні і оцінки відповідності послуг встановленим вимогам. Державне підприємство «Полтавастандартметрологія» має нормативну базу, кваліфікованих фахівців та відповідні повноваження для проведення робіт з сертифікації закладів, які надають перукарські та косметичні послуги. Щоб уникнути бюрократичної тяганини, представники органу сертифікації допоможуть суб’єкту господарювання зібрати увесь пакет необхідних документів. Головне – це бажання останнього на практиці довести, що рівень послуг, які тут надають, відповідає найсуворішим вимогам стандартів. А вже споживачі, особливо платоспроможні й вимогливі, належним чином оцінять його старання.