- IgorSergeevich
10 грудня, 21:15
На тему: Волонтер Альона Шуліка стала першим у громаді «помічником ветерана» - welam16
6 грудня, 20:23
На тему: Бюро переводов: Профессиональные услуги перевода текстов - welam16
30 листопада, 17:18
На тему: Тактическая одежда для военных — использование - romanova88
29 листопада, 13:33
На тему: Як прискорити ріст волосся - Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям?
Коли потрібно міняти гальмівні колодки
Ефективність роботи гальмівної системи багато в чому залежить від технічного стану колодок, що притискаються до диска або барабану колеса при натисканні на педаль. Вони оснащені накладками, які поступово стираються і в якийсь момент приходять в непридатність. Реальний термін експлуатації деталей може бути різним і залежить від багатьох факторів. Тому кожен автомобіліст повинен стежити за гальмівними механізмами коліс і чітко визначати, коли міняти колодки. Щоб контролювати знос накладок, не обов’язково їздити на СТО, перевірку можна виконати самостійно.
Самостійний контроль гальмівних колодок. Гальмівна колодка являє собою підставу з товстого металу з прикріпленою до нього накладкою, зробленою з фрикційного матеріалу. Складовими в ньому виступають каучук, графіт і мінеральні волокна, скріплені технологічними смолами. Як часто міняти ці важливі для безпечної їзди деталі, зазначено в інструкції з експлуатації авто. Зазвичай виробники легкових машин рекомендують дотримуватися між замінами наступні інтервали:
- на автомобілях пострадянських країн передбачається установка нових деталей через 10–15 тис. км пробігу;
- на іномарках, чиї запчастини традиційно якісніші, інтервал становить від 15 до 25 тис. км;
- окрема категорія — це потужні спортивні машини, де заміна проводиться кожні 5–10 тис. км.
Практика показує, що передні гальмівні колодки відчувають більше навантаження, ніж задні, тому зношуються швидше.
Автолюбителям не варто цілком покладатися на рекомендації в технічному паспорті, оскільки на знос накладок впливає безліч факторів:
- чим агресивніший стиль їзди, тим швидше стираються робочі поверхні, адже на 1 км шляху ви використовуєте гальма удвічі частіше середньостатистичного водія;
- умови експлуатації машини. Якщо ви постійно рухаєтеся по ґрунтових і поганих дорогах, то знос прискорюється через потрапляння бруду на гальмівні диски і барабани;
- якість матеріалу, з якого виконана деталь;
- технічний стан гальмівних барабанів і дисків. Коли на поверхнях цих елементів з’являється вироблення у вигляді канавок, то і накладки стираються набагато швидше;
- перевезення вантажів прискорює знос колодок.
Отже, виникає питання, скільки служать колодки системи гальм у реальному житті. Діапазон пробігу досить широкий від 5 до 45 тис. км, у залежності від марки авто і ступеня впливу зазначених факторів. Ось чому важливо самостійно відстежувати стан накладок.