Що таке ремаркетинг
Пам'ятаєш цю магію: варто погуглити новий гаджет, як інформація про нього починає сипатися на тебе з усіх боків, на який сайт не зайди? Це не закляття гугла або таємна змова смартфона з твоєю підсвідомістю. Так працює ремаркетинг — один із найвідоміших маркетингових інструментів.
Ремаркетинг — що це?
Ремаркетинг — це механізм реклами, який нагадує про товар, послугу або бренд клієнтам, які одного разу вже відвідали сайт. Сенс такої повторної взаємодії в тому, щоб нагадати про себе, спонукати відвідувача зробити нову покупку, показати схожі товари або розповісти про знижки.
Ремаркетинг може здатися тобі нав'язливим. Правда, у випадках, коли всього 3% відвідувачів здійснюють покупку на сайті з першого разу, іншим не гріх підказати: агов, дивись, твій майбутній смартфон сьогодні зі знижкою.
Ремаркетинг дозволяє розмістити згадки про бренд на сторонніх майданчиках. Інформація буде адресною і прив'язуватися до запиту кожного окремого клієнта.
Як це працює?
Почнемо спочатку. Бачиш позначку «Наш сайт використовує cookie», коли відвідуєш сторінки онлайн-магазинів або інформаційних порталів? Це означає, що дані про твою поведінку на сайті зберігаються в системі. Так сайт зможе впізнати тебе, коли ти повернешся знову. Кукі — фрагменти коду — розпізнають користувачів, фіксують твої переваги і налаштування, контролюють сеанси доступу.
Особливий код відстеження зчитує cookie і передає їх в Google Analytics (або Google Ads) або рекламну мережу Яндекса. Там онлайн магазин вже склав списки для ремаркетингу для різних груп клієнтів. Наприклад, зробив першу покупку, поклав товар у кошик, переглянув певну сторінку і т.д.
Якщо ти потрапив в одну з груп, контекстна мережа Google і Yandex розмістить на сайтах, які входять в неї, рекламу онлайн магазину, який ти відвідував.
Що таке ремаркетинг і ретаргетінг
Що таке ремаркетинг, ми розібралися. А що за звір — ретаргетінг? Дехто каже, що це одне і те ж. Але відмінність все ж існує.
Для ремаркетингу використовується технологія Google. Вона транслює рекламу на Медійну мережу гугла. У ретаргетінгу задіяні технології Яндекс.Директ і реклама, відповідно, з'явиться на сайтах рекламної мережі Ya. Обидві технології різняться налаштуваннями та форматами реклами, але виконують одну функцію — повертають клієнта на сайт.
Види ремаркетингу
Залежно від платформи, де буде показана реклама, виділяють ремаркетинг:
-
стандартний — на сайтах-партнерах Google і Yandex зі згадуванням загальних пропозицій бренду;
-
динамічний — також розміщується на партнерських сайтах Yandex або Google, проте показує рекламу того продукту, яким цікавився клієнт;
-
пошуковий — виведе згадки про бренд у пошукових видачах за відповідними запитами;
-
соціальний — реклама виводиться в соцмережах;
-
e-mail ремаркетинг — використовує сервіси Gmail для розміщення реклами.
Кожна компанія формує свій, максимально відповідний, ремаркетинг. Це залежить від цілей і рекламної стратегії фірми.
Як використовують ремаркетинг
За моделлю споживчої поведінки AIDA відвідувач сайту проходить 4 стадії: інтерес до продукту, увагу, бажання придбати і, власне, покупка (дія). Якщо перші відвідини сайту тримаються на інтересі або увазі та не завжди завершуються покупкою, то ремаркетинг здатний збудити бажання, яке завершиться придбанням товару або послуги.
Наприклад для онлайн-магазину ремаркетинг це:
-
зростання продажів і конверсії — те, заради чого й існує бізнес. Клієнти згадують, що вже здійснювали покупку тут або вже поклали товар у «кошик», повертаються і платять;
-
більш сегментовану аудиторію — так реклама б'є прицільно, її можна орієнтувати під кожного клієнта. Вона буде мати більш високий відгук у клієнтів, а отже дасть вихлопу більше за умов менших витрат;
-
впізнаваність бренду — навіть якщо клієнт не повернувся відразу, ремаркетинг буде нагадувати про бренд від 30 до 540 днів. За цей час логотип, товар і підхід бренду точно відкладуться в пам'яті;
-
задіяні різні майданчики, що збільшує охоплення аудиторії.
У ремаркетингу закладений потужний потенціал для просування бренду. Щоб він не дратував клієнта, потрібно ретельно продумати стратегію і підхід до покупців з різних категорій. Хочеш дізнатися подробиці? У LIFTA.SPACE спеціально для тебе розробили курс «Інструменти ремаркетингу». Він допоможе скорегувати маркетингову стратегію, повернути клієнтів на сайт, розповісти про твій бренд. А також підкаже, як уникнути основних помилок ремаркетингу:
-
набридлива одноманітна реклама без урахування банерної сліпоти;
-
непослідовність у рекламі акційних пропозицій, знижок, наявності товару;
-
використання тільки однієї рекламної площадки без аналізу її ефективності;
-
повна відсутність аналітики на всіх етапах ремаркетингу від визначення аудиторії до оцінки результатів;
-
штампи замість креативу.
Ремаркетинг ідеально підійде компаніям:
-
які вже відстежили: їхні клієнти занадто повільно приймають рішення про покупку. Наприклад, меблеві та автомобільні салони, магазини ювелірних прикрас;
-
у ніші з високою конкуренцією, коли сайт змагається з десятками подібних пропозицій. Наприклад, пропонує іграшки, побутову техніку, одяг;
-
клієнти яких вже зареєструвалися, підписалися або навіть оформили замовлення, але подальших дій не роблять.
Якщо у компанії колосальний трафік, то ремаркетинг буде не настільки ефективний. Їй простіше знайти нового клієнта, ніж повторно закликати старого. Ремаркетинг повинен бути присутнім у рекламній стратегії тільки тоді, коли дійсно необхідний.
Кожна компанія повинна чесно зізнатися, чи потрібен їй ремаркетинг. Це тільки один з безлічі інструментів маркетингу. Він вимагає творчого підходу в поєднанні з суворою аналітикою. Прокачуй ці навички в LIFTA.SPACE (https://lifta.space/ua) і розвивайся в маркетингу кожен день.