- Selena2017
12 грудня, 17:54
На тему: Волонтер Альона Шуліка стала першим у громаді «помічником ветерана» - welam16
6 грудня, 20:23
На тему: Бюро переводов: Профессиональные услуги перевода текстов - welam16
30 листопада, 17:18
На тему: Тактическая одежда для военных — использование - romanova88
29 листопада, 13:33
На тему: Як прискорити ріст волосся - Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям?
Що буде, якщо заправляти авто не тим пальним
Принципова відмінність між сучасними видами бензину одна — октанове число. Воно має бути такої величини, яка позначена в заводський інструкції до машини, також зазвичай ОЧ вказується на лючку бензобака: А-92, А-95, А-98.
Октанове число визначає детонаційну стійкість пального, тобто — його спроможність протистояти неправильному, вибухоподібному згоранню (детонації) паливної суміші в циліндрі.
Якщо двигун часто працює з детонацією, його деталі прискорено зношуються, аж до аварійного руйнування — наприклад, поршня. До детонації схильні сучасні двигуни, особливо високофорсовані, тобто з великим ступенем стискування — тому їм і потрібні високооктанові бензини.
Перш за все, подивіться на лючок бензобака зсередини або зазирніть у мануал, що їздить у вашому бардачку. Там може бути написано: «Бензин з октановим числом не менше 92 (RON)». Тобто ви могли «все життя» заправляти машину «дев’яносто п’ятим», не знаючи про те, що «дев’яносто другий» теж годиться.
Але що робити, якщо вашому авто виробником приписано саме А-95? У абсолютній більшості випадків мотор працюватиме на «дев’яносто другому» без жодних помітних відхилень. Насправді велика кількість моделей двигунів зовсім не «бачить» між цими двома сортами різниці, адже так звана паливна карта та параметри запалювання прописані в їхньому блоці управління саме таким чином.
При цьому чимало моделей двигунів працюють на низькооктановому паливі з ускладненнями, які електроніка двигуна намагається пом’якшити. У результаті, водій може помітити падіння потужності, смикання машини, перевитрату пального, а в гіршому випадку можливий і перегрів двигуна. Врешті-решт, справа може навіть закінчитися прогоранням прокладки головки блока, руйнуванням поршнів і пошкодженням клапанів.
При неквапливому русі, без різких прискорень і без динамічних штурмів підйомів подібні негативні прояви будуть менш помітними, при активному драйві — навпаки.
Отже, зловживати паливом з нижчим ОЧ не варто, хоча за великої потреби на недалеку відстань проїхати можна.
У протилежному випадку — коли треба їхати на бензині з вищим октановим числом, ніж треба — ситуація дещо краще. Боятися «дев’яносто п’ятого» та навіть «дев’яносто восьмого» бензину не треба. Принаймні, поршні і клапани від нього не прогорять, як би не лякали вас деякі доморощені експерти.
Річ у тому, що сучасні бензини позбавлені обох факторів, які підвищують температуру в камері згорання та випускному тракті. А-95 та А-98 мають аж ніяк не більшу теплотворну спроможність, у порівнянні з А-92 та навіть з АІ-80. І швидкість згоряння, від якої теж залежить температура в циліндрі, у всіх трьох сортів палива принципово не відрізняється. Тобто загрози двигуну немає. Але певна «побічна дія» все одно є.
Водій, який заправив свій бак бензином з вищим октановим числом, ніж треба, може помітити гіршу динаміку автомобіля. Це може статися саме через меншу теплотворну спроможність високооктанового палива. На карбюраторній машині можна переналагодити запалювання на більш раннє, і тоді віддача двигуна, навпаки, збільшиться. Ну а на машині з інжекторним двигуном, де момент запалювання корегує електроніка, двигун сам налаштовується під нове для нього пальне.