- Selena2017
сьогодні, 17:54
На тему: Волонтер Альона Шуліка стала першим у громаді «помічником ветерана» - welam16
6 грудня, 20:23
На тему: Бюро переводов: Профессиональные услуги перевода текстов - welam16
30 листопада, 17:18
На тему: Тактическая одежда для военных — использование - romanova88
29 листопада, 13:33
На тему: Як прискорити ріст волосся - Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям?
ІПН: що це таке та як перевірити
ІПН — застаріла назва реєстраційного номера облікової картки платника податків, яка використовувалася до 2012 року. ІПН — це необхідний елемент обліку, який потрібно отримати у Державній податковій службі України. Як перевірити структуру реєстраційного номера розповідає проєкт Школа бізнесу Нова пошта.
Присвоєння ІПН
Додавання громадян до Державних реєстрів — це зона відповідальності органів Державної податкової служби України. Надати документи для присвоєння реєстраційного номера до відповідного підрозділу за місцем проживання можна одразу після народження дитини. Головне — це наявність свідоцтва про народження.
Документи, які потрібні для реєстрації платника податків:
- паспорт або документ, який його замінює — для дитини до 14 років свідоцтво про народження;
- документ, який засвідчує місце проживання людини.
Після цього платник податків має заповнити картку 1ДР, яка надається безплатно в електронному або паперовому вигляді. Також завантажити форму можна з сайту Податкової служби України. Під час заповнення форми треба бути максимально уважними. Одна помилка може викликати купу бюрократичних проблем.
Видача документа
У зазначений термін громадянин України отримує документ із номером облікової картки. Якщо він був виданий до 21 лютого 2002 року, то він має назву «Довідка про надання ідентифікаційного коду», після — «Картка платника податків» і надається у паперовій формі, також підтягується у застосунок «Дія». Усі види документів (на паперовому, електронному носії, отримані до 2002 року) мають однакову силу і їх приймають на будь-якому підприємстві та в органах державної влади.
Громадянин отримує довідку особисто. Обов’язкова умова — наявність паспорта або документу, який його замінює. Якщо він не може отримати довідку, то це може зробити довірена особа. Але вона повинна надати копії паспорта громадянина, нотаріально завірене доручення.
За дітей до 14 років документ з номером облікової картки отримують її батьки. Вони повинні надати свідоцтво про народження дитини, власний паспорт або документ, який його замінює.
А що для іноземців?
Іноземні громадяни та особи, які мають дозвіл на проживання, подають документи та отримують посвідку у податкових адміністраціях Києва та областях України.
Відмова
Послідовники деяких релігійних течій відмовляються отримувати реєстраційний номер платника податків. Такі громадяни повинні звернутися у державну податкову інспекцію та написати відповідну заяву. Їхній облік ведеться окремо за ПІБ, номером і серією паспорта. Відсутність реєстраційного номера для таких громадян не є приводом у відмові у прийомі на роботу або нарахуванні соціальних виплат.
Як перевірити власний РНОКПП
Реєстраційний номер платника податку складається з 10 цифр. Принцип кодування кожного знаку:
- перші 5 цифр — п’ятизначне число, яке дорівнює кількості днів від 31.12.1899 до дати народження громадянина;
- 6–8 цифри — номер облікової картки;
- 9 цифра — стать громадянина (непарна — це чоловік, парна — жінка);
- остання цифра — це контрольне число, яке обчислюється за спеціальним алгоритмом.
І головне: реєстраційний номер платника податку — це індивідуальна інформація про громадянина. Навіть у близнюків однієї статі він відрізняється. Тому однакових податкових кодів не існує.