- Selena2017
12 грудня, 17:54
На тему: Волонтер Альона Шуліка стала першим у громаді «помічником ветерана» - welam16
6 грудня, 20:23
На тему: Бюро переводов: Профессиональные услуги перевода текстов - welam16
30 листопада, 17:18
На тему: Тактическая одежда для военных — использование - romanova88
29 листопада, 13:33
На тему: Як прискорити ріст волосся - Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям?
Правильна мова — запорука успіху дитини
Мова виконує в житті людини найрізноманітніші функції — спілкування, передачі накопиченого досвіду, регуляції поведінки і діяльності. Щоб виконати всі складові мова проходить складний послідовний шлях розвитку, тісно пов’язаний із загальним психічним становленням дитини.
Порушення мови є однією з форм патології, що найчастіше зустрічаються серед дітей дошкільного віку. Більш ніж у 70 % дітей у ранньому віці виявляються мовні розлади різної тяжкості. Усі ці порушення, якщо їх вчасно не виправити (у дитячому віці), викликають труднощі спілкування з оточуючими, а надалі тягнуть за собою певні зміни в ланцюзі розвитку «дитина — підліток — дорослий». Вони призводять до виникнення в дітей закомплексованності, заважаючи їм вчитися і повною мірою розкрити свої природні здібності та інтелектуальні можливості.
Отримані дитиною враження необхідно постійно сполучати зі словом, що позначає сприйняте. Повноцінний усебічний розвиток розумової діяльності неможливий без участі мови. Оволодіння мовою — складний психічний процес, який проходить послідовний шлях.
Число дітей із дефектами мови постійно збільшується. У зв’язку з цим зростає потреба в спільній роботі логопедів і вихователів дошкільних закладів, учителів початкової школи.
Логопедична робота в дошкільних закладах включає декілька напрямів: подолання порушень мови у дітей, попередження їх можливих вторинних проявів і їх профілактика, удосконалення різних сторін та якостей мови за відсутності порушень, паралельна корекція й стимуляція інших психічних функцій (слухова і зорова увага, зорова і мовна пам’ять, словесно-логічне мислення).
Чому в дітей виникають мовні порушення? І чи можливо попередити їх виникнення в умовах дошкільного закладу? Адже, як відомо, будь-яке порушення легше попередити, ніж виправити.
Серед причин мовних порушень можна виділити:
— погіршення екологічної обстановки;
— дефіцит йоду і фтору;
— патології вагітності;
— пологові травми;
— ослаблене здоров’я дітей;
— різні соціальні причини.
Тому рекомендації батькам можуть бути такого роду:
— звертаючись до дитини, слід не поспішаючи, достатньо голосно і виразно вимовляти кожен звук із відповідною до сенсу слова інтонацією, чітко виділяти ударний склад;
— кожне нове слово повинно бути зрозумілим малюку, тобто вимовляючи його, одночасно треба звернути його увагу на відповідний предмет, явище або дію;
— невірно сказане слово треба спокійно і лагідно проговорити два-три рази.
Добровільне повторення слова дитиною слід заохочувати. Надмірно наполеглива вимога правильної вимови, яка малечі ще не під силу, замість бажання говорити може викликати відразу до мови.
У Кобеляцькому районі логопедичну допомогу дітям із вадами мовлення надають три вчителя-логопеди (логопедичний пункт при Кобеляцькому НВК № 1, учитель-логопед Ірина Миколаївна Гулієва, логопедичний пункт при Бутенківській ЗОШ I-III ступенів ім. Ю. П. Дольд-Михайлика, учитель-логопед Олена Миколаївна Мосур, логопедичний пункт при Білицькій ЗОШ № 1 I-III ступенів, учитель-логопед Олена Миколаївна Дорошенко.
Вчасно помітивши симптоми порушення мови у дітей і звернувшись до фахівця, можна скоригувати мовний розвиток дитини, тим самим уберігши її від невдач у подальшому шкільному житті.