Як приватному підприємцю – платнику єдиного податку заповнити книгу обліку доходів і витрат.
Суб’єкти малого підприємництва – фізичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (надалі – платники єдиного податку) зобов’язані вести Книгу обліку доходів і витрат.
Підприємці-єдинники, на відміну від загальносистемників, можуть заповнювати в ній лише чотири графи:
- період обліку (дата);
- витрати на виробництво продукції (витрати);
- сума виручки (валовий дохід);
- чистий дохід.
Підприємці заводять Книгу обліку доходів і витрат самостійно. Її обов’язково прошнуровують, а сторінки нумерують. На титульному аркуші зазначають прізвище, ім’я, по батькові підприємця, його місце проживання та ідентифікаційний номер. Після цього підприємець подає її для реєстрації до податкового органу за місцем проживання. У свою чергу, в податковій її мають зареєструвати протягом двох робочих днів. На титульному аркуші зазначають загальну кількість сторінок, відомості про орган реєстрації, дату реєстрації та номер запису в журналі обліку зареєстрованих книг. Також книгу завіряють печаткою податкової та підписом її начальника або заступника.
Як правило, платники єдиного податку для обліку доходів і витрат заводять одну Книгу. Однак підприємці, зайняті в торгівлі, на кожного найманого працівника, що реалізує товар, заводять додатково Книгу (п. 3 постанови № 507), яку також реєструють у податковій у порядку, описаному вище.
Наприклад: у підприємця - платника єдиного податку 5 працівників. Із них два продавці. Це означає, що йому потрібно три Книги. Одну вестиме сам підприємець, а решту – продавці. На інших трьох працівників Книги заводити не потрібно.
У Книзі, крім прізвища, імені та по батькові підприємця (роботодавця), зазначають також прізвище, ім’я, по батькові найманого працівника, серію і дату видачі Довідки про трудові відносини фізособи з підприємцем.
Якщо продавець звільнився і на його місце приймають нового, ПП-єдинник самостійно на титульному аркуші вписує дані нового працівника. Якщо на місце нікого не взяли, Книгу необхідно принести в податкову для анулювання.
Книгу знімають з реєстрації в податковій, якщо вона закінчилась, або підприємець вирішив припинити свою діяльність. Якщо підприємець втрачає Книгу, тоді заводять нову, яку також реєструють в ДПІ, однак це можливо тільки якщо є підтвердження органів внутрішніх справ про надходження заявки про втрату Книги (лист ДПАУ від 05.11.97 р. № 17-0117/10-8886).
На сьогодні деякі ПП-єдинники переконані, що вести облік витрат не треба. Однак все-таки витрати необхідно заносити до Книги, передусім до цього зобов’язує п. 4 Указу № 727. Таким чином, до складу витрат платники єдиного податку повинні відносити тільки витрати, що призвели до отримання певного доходу. Основні вимоги до обліку витрат будуть такими:
1. Кожну суму слід підтверджувати відповідними первинними документами.
2. Витратами визнається лише те, що було оплачено.
Якщо ви купили товар, але ще не розплатилися за них, витрат у вас немає. Існують витрати, які неможливо пов’язати з конкретним доходом. Наприклад, орендна плата, заробітна плата працівників тощо. Припустимо, орендну плату за офісне приміщення сплачують здебільшого раз на місяць, а виручка може надходити щодня. Витрати на оренду прямо пов’язані з усіма доходами підприємця. Ці витрати необхідно записати в Книзі раз на місяць. Заробітну плату працівників можна включати до витрат у момент її виплати.
Платники єдиного податку, як і решта підприємців, не можуть показувати в обліку збитки від своєї діяльності. Тобто у звітному періоді витрати не можуть перевищувати доходи згідно додатку 7 до Інструкції № 12. Там говориться, що будь-які витрати підприємця до моменту одержання доходу є його власним ризиком. Для визначення складу своїх витрат підприємці звертаються до ст. 5 Закону України про прибуток. Також до витрат не включають суми сплаченого єдиного податку.
Продавці ведуть тільки дві графи в Книзі обліку доходів і витрат – графа 1 (період обліку, дата) та графа 14 (сума виручки, валовий дохід). У графі 14 вони записують суми отриманої виручки від реалізованого ними товару, причому робити це необхідно одразу після отримання грошей від покупця. У свою чергу, приватний підприємець, отримавши виручку від продавців, зобов’язаний перенести її суму до своєї книги у графу 14. Робити цю процедуру бажано після закінчення кожного робочого дня.
Шановні підприємці, не зволікайте з дотриманням ведення обліку власних доходів і витрат.
У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!
Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.
Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації