Оформлення спадкових прав здійснюється тільки в нотаріальному порядку
Спадкування виникло разом з виникненням цивілізації. Спадкування – це перехід майна померлого (спадкодавця) до інших осіб (спадкоємців). Щоб підтвердити своє спадкоємство, потрібно оформитись у спадкових правах. Державою передбачено, що оформлення спадкових прав здійснюється тільки в нотаріальному порядку. При цьому видачу свідоцтв про право на спадщину покладено на нотаріусів за місцем відкриття спадщини. Як ми вже з вами знаємо, на сьогоднішній день після померлих з червня 2009 року за оформленням в правах спадкування можна звертатись як до державного, так і до приватного нотаріуса. Місцем відкриття спадщини є останнє постійне місце проживання спадкодавця. У шестимісячний термін з дня смерті спадкодавця спадкоємцю, який бажає одержати майно спадкодавця, необхідно подати заяву про прийняття спадщини. Після шести місяців надати нотаріусу для оформлення спадкових прав такі документи, але застерігаю, що перелік цих документів не є вичерпним:
а) свій паспорт та довідку про присвоєння ідентифікаційного номера;
б) свідоцтво про смерть померлого;
в) свідоцтво про шлюб, свідоцтво про народження для встановлення родинних відносин з померлим;
г) довідку сільської ради, ЖЕКу, будинкову книгу, в якій вказується, з якого та по який час померлий проживав та був зареєстрований (прописаний), та хто був зареєстрований (прописаний) разом з ним за його останнім місцем проживання;
д) правовстановлюючий документ на нерухоме майно (договір купівлі-продажу, договір дарування, свідоцтво про право на спадщину, договір міни, договір на забудову, рішення суду і т. ін.) та Витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно, видане ПП «Миргородське бюро технічної інвентаризації «Інвентаризатор» (м. Гадяч, вул. Л.Українки, 10). Такий Витяг надається по запиту нотаріуса після закінчення шестимісячного терміну на прийняття спадщини.
е) ощадні книжки, довідка з банку на запит нотаріуса;
є) технічний паспорт (свідоцтво про реєстрацію) транспортного засобу, висновок про експертну оцінку ТЗ (філія НВКП «Тезіс» «Тезіс-Ксів», м. Гадяч, вул. Леніна, 11);
ж) державний акт на земельну ділянку, довідку про грошово-нормативну оцінку земельної ділянки, витяг з Державного реєстру земель щодо правового статусу землі та відсутність обтяжень та обмежень (відділ Держкомзему у Гадяцькому районі, м. Гадяч, вул. Шевченка, 8);
з) заповіт, якщо такий є.
Усі перелічені документи подаються в оригіналі та ксерокопіях. Ще раз наголошую, що перелік цих документів не є вичерпним, у кожному конкретному випадку нотаріус затребує ту чи іншу довідку, документ, рішення суду, рішення органів опіки та піклування і т.д. і т.п., тому що в кожному випадку розглядається конкретна спадкова справа.
До всього вище сказаного хочу додати, що видача свідоцтва про право на спадщину спадкоємцям, які прийняли спадщину, ніяким строком не обмежена.
Автор: Н.М. Заєць, приватний нотаріус Гадяцького районного нотаріального округу (www.bazarmedia.info)
У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!
Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.
Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації