Вхід | Реєстрація

Як говорив Чебурашка, або Три в одному

Як говорив Чебурашка, або Три в одному

Класик мультиплікаційного жанру одного разу сказав: «Ми будували, будували і нарешті збудували». Це — про дорогу Н-31, що проходить колишнім Кобеляцьким районом.

Кажуть, що на одній із нарад, що проводилася на найвищому рівні за участю Президента України Володимира Зеленського, хтось із посадовців сказав, що дорогу Н-31 Дніпро — Решетилівка на відрізку, що проходить через Кобеляцький район, здадуть у експлуатацію до кінця 2020 року. А потім уже й Президент повторив цю обіцянку. Як в старі радянські часи — до Нового року потрібно щось здати, збудувати, запустити. Заводи нині вже не будують за відсутністю в них необхідності. Можливо, не будували б і дороги, але міжнародна логістика потребує якісних автомагістралей, по яких споживачам будуть везти потрібні й непотрібні товари.

 

Трішки історії

З 9 серпня 2017 року дорога регіонального значення Р-52 підвищена за класифікацією до національної дороги Н-31.

З травня 2019 року триває будівництво нової траси першої категорії Дніпро — Решетилівка, яка з’єднає обласний центр зі столицею України.

Планується, що ділянка траси, що прокладена в обхід навколо Петриківки та Лобойківки, буде відкрита незабаром. Повністю відкрити трасу планують у 2022 році.

Нова траса проходитиме через Царичанку, Кобеляки, вийде на Решетилівку, де з’єднається з міжнародною трасою М03 Київ — Харків — Довжанський.

 

Вартість будівництва

Вартість будівництва автошляху станом на 2020 рік зросла досить суттєво. Лише в 2020 році на будівництво виділили 10,6 мільярда гривень. Деякі ділянки автошляху обійшлися в 220 000 гривень за 1 метр дороги.

Довжина автошляху Дніпро — Петриківка — Царичанка — Кобеляки — Решетилівка — 157,9 кілометра.

 

Скандали, скандали і ще раз скандали

Як би там не було, якою б не була мета будівництва нової автомагістралі, але непотрібним цей проект, що є частиною анонсованого нинішньою українською владою мегапроекту «Велике будівництво», назвати язик не повернеться. Якісні автодороги — це те, чого катастрофічно не вистачає Україні.

А оскільки значна частина нової автодороги проходить через колишній Кобеляцький район, то це будівництво цілком заслуговує називатися проектом року. І одночасно — обіцянкою року, даною устами першої в державі посадової особи.

Але, як і годиться, цей проект не відрізняється від загальної, увічненої навіть не роками, а століттями, традиції робити добру справу через одне усім відоме місце. Так відбувається і під час будівництва Н-31. Зрозуміло, що при вже згаданій вартості лише одного метра деяких ділянок дороги у, секунду уваги, 220 000 (!!!) гривень, без корупційних ризиків не обійтися. І, як і годиться, до великої корупції додаються ще й менші за значимістю скандали.

У кінці 2020 року редакція нагадує про великі й малі скандали, пов’язані з Н-31. І це лише те, про що ми писали.

Скандальна ситуація №1. Почнемо із того, що взимку і навесні поточного року, того, котрий уже майже минув, дорогу Н-31 регулярно блокували. Жителі деяких населених пунктів виходили на пішохідні переходи і цим самим припиняли рух транспорту. Причому, перекриття дороги не завжди було пов’язане саме із будівництвом. Шенгуряни блокували дорогу, вимагаючи справедливості в розподілі земельних ділянок («Терпець увірвався. Шенгуряни почали битву за землю», «В’їзд у Кобеляки з боку Дніпра буде повністю заблоковано»), бутенківці — збереження їх громади («Бутенківці вийшли на протест», «Народу владу — Бутенкам громаду»). У обох випадках протест належного, позитивного для пікетувальників, результату не приніс.

Скандал №2. Перекривали дорогу і жителі невеличкого села Чкалове, що на території Підгорянської сільської ради. Вони постраждали саме через неузгодженість дій будівельної фірми «Онур», котра виграла тендер на реконструкцію Н-31 та газопостачальної служби («Велике будівництво»: жителі Чкалового залишились без газу»).

Зрештою, газопостачання до села таки відновили.

Скандал №3. Кобелячани перекривати дорогу лише обіцяли. Жителі кількох вулиць міста були незадоволені тим, що потужні вантажівки «Онуру» їздять повз їх оселі, замість того, щоб рухатися об’їзною дорогою («Онур» возитиме глину через Кобеляки до липня»). У цьому випадку історія теж закінчилася відносним хепі-ендом — і дорогу не перекривали, і глину через місто невдовзі возити припинили.

Скандал №4. «Полюбовно» вдалося вирішити конфлікт між проектантами Служби автомобільних доріг і кількома жителями села Бродщина, у яких несподівано для них забрали по кілька десятків «соток» землі через зміни в проекті будівництва («Чи дотримає слова Служба автомобільних доріг?»).

Скандал №5. Цього разу конфліктна ситуація виникла у відносинах між керівництвом «Онуру» та водіями, які трудяться на будівництві дороги. («Онур» проти робітничого класу: перший раунд за турками»). Працівники почали вимагати підвищення заробітної плати та надання їм обов’язкових вихідних днів. Оскільки в робітників, більшість із яких є місцевими жителями, немає створеної ними профспілки, то «онурівці» очікувано і дуже легко «перемогли». Водіям запропонували звільнятися з роботи — і ті відмовилися від своїх вимог.

Скандал №6. Не обійшлося під час будівництва і без людських жертв. 28 липня 2020 року під колеса величезної вантажівки потрапив один із працівників. Від отриманих травм чоловік помер («На бетонці під Кобеляками сталася перша надзвичайна подія?»).

Скандал №7. Звично для українських реалій, під час будівництва не були дотримані норми екологічного законодавства. Зокрема, було допущено звуження русла річки Ворскла, через створення дамби. Про це говорили на засіданні спеціальної комісії облдержадміністрації («Екологічна комісія обговорила вплив на довкілля будівництва мосту через Ворсклу біля Кобеляк»). Щоправда, після демонтажу тимчасового технологічного мосту через річку дамбу ліквідували і русло розширили.

Скандал №8. Ну й найголовніший і наймасштабніший скандал — це можливе розкрадання коштів у особливо великих розмірах. Мова йде про добування глини і піску з кар’єрів, офіційних дозволів на розробку яких, швидше за все, не існує в природі. У всякому випадку, на сайті Державної служби геології та надр України відповідних документів немає.

Про видобуток піску та глини неодноразово писав та знімав відео Павло Гунжель, займалася цією темою і редакція «ЕХО» («Одним карантин, іншим — надприбутки»). Були звернення і до правоохоронних органів. Поліцейські та прокурори дружно відповіли, що кримінальні справи за цими фактами є. І все. Корисні копалини як добували, так і добувають. У принципі, тут усе зрозуміло і логічно. Якщо мова йде про десятки тисяч доларів тіньових надприбутків, то ніхто не буде звертати уваги ні на публікації в провінційній пресі, ні на кримінальні справи.

Хоча, можливо, головний скандал, пов’язаний із будівництвом Н-31, очікує нас попереду — коли розрекламована дорога почне зненацька руйнуватися. Зважаючи на те, як там крадуть, це станеться неодмінно.

А зараз маємо таке собі «три в одному» — проект, обіцянка і скандал року в одній події.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Кобеляки | Цікаве
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації