Наближається світле й величне християнське свято – Великдень, яке не лише нагадує нам про воскресіння Ісуса Христа, а й символізує оновлення землі та природи, відродження життя і надій. Це свято неможливо уявити без традиційної пасхальної випічки, яку кожна господиня чи заклад харчування намагається зробити особливою.
Тож щоб споживачам було легше визначитися, кому із хлібопекарних підприємств області довірити виготовлення пасок до свого святкового столу, державне підприємство «Полтавастандартметрологія» вже шостий рік поспіль провело обласний конкурс-дегустацію «Полтавський Валикдень». Подібний захід мав на меті об’єктивно та неупереджено визначити, паски яких місцевих хлібопекарів не лише найсмачніші та найпривабливіші, а й відповідають усім вимогам за якісними показниками.
Довести, що вони не бояться здорової конкуренції і готові позмагатися за звання виробників найсмачніших пасок, не побоялися 7 хлібопекарних підприємств Полтавщини, які представили на суд журі близько 20 видів продукції, в числі якої, як вироби масового виробництва, зняті, як-кажуть, з конвеєра, так і «немасова» продукція, яку збираються виготовляти на замовлення маленькими партіями. Серед учасників конкурсу були і великі хлібозаводи, і міні-цехи. Зокрема, «Полтавський хлібзавод «Південний», ПП «Хорольська механізована пекарня», приватний підприємець Ляшко Р.В. (м. Лубни), ПП «Лубенський хлібозавод», ТОВ «Українсько – словенське підприємство «Хлібопекарський комплекс «Кулиничівський», ТДВ «Миргородський хлібозавод» та ТОВ «Фудмережа».
Визначало, чиї вироби найкращі, компетентне журі у складі фахівців ДП «Полтавастандартметрологія», обласної асоціації «Полтавахліб», кафедри технології та організації ресторанного господарства Полтавського університету економіки та торгівлі та головного управління держсанепідемслужби в Полтавській області.
Очолила журі генеральний директор ДП «Полтавастандартметрологія» Алла Миронова.
«Паску глядацьких симпатій» обирали найнезалежніші учасники цього дійства – журналісти, яких теж залучили до дегустації. Тож, завдяки конкурсу, споживачі теж матимуть можливість озброїтися інформацією, чиїм виробам їм віддати перевагу, завітавши у передсвяткові дні до крамниць.
Кожне підприємство повинно було підтвердити безпечність та якість використаної сировини і готової продукції відповідними посвідченнями про якість, а також відзвітувати про походження (країну виробника) імпортних складових, як то родзинки, мак, цукати, тощо.
Як і в минулі роки, змагання проходили у двох номінаціях: краще оформлення паски та краща паска за смаковими властивостями. Кожна з яких в свою чергу передбачала дві категорії: вироби масового виробництва та немасового виробництва (ексклюзивні вироби та нестандартно оформлена випічка, що надійде у продаж у невеликій кількості). За традицією найсмачніший великодній хліб визначали методом так званої дегустації «наосліп». Усі зразки закодували і дегустатори оцінювали не продукцію конкретного виробника, а зразок під певним номером.
Крім того, що вся конкурсна продукція порадувала своїми смаковими властивостями, цьогоріч немасові вироби відрізнялися надзвичайно оригінальним оформленням, а деякі якляли собою справжні шедеври кулінарного мистецтва. Паски у вигляді храмів, велетенських яєць, вироби, прикрашені смачними казковими фігурками чи навіть картинами… Тож усіх без винятку виробників відзначили дипломами у тій чи іншій номінації.
Як правило, конкурс «Полтавський Великдень» - це добра можливість для виробників не лише «себе показати», а й у інших повчитися, порівняти свою продукцію з товаром конкурентів, вислухати точку зору незалежних компетентних дегустаторів і, при потребі, вдосконалити власне виробництво, внести зміни до рецептур, запровадити нові технології чи навпаки відродити прадавні ще дідівські традиції виготовлення святкової випічки. Отже, в кінцевому результаті у виграші залишаються усі.