Вхід | Реєстрація

Ефект Гунжеля-Флінта

На цій же сторінці ви прочитаєте статтю про події на сесії Бутенківської сільської ради, де виник конфлікт після того, як частині присутніх не сподобалось, що місцевий громадський активіст Павло Гунжель проводив відеозйомку. У самому матеріалі про цю подію автор обмежився констатацією фактів і наведенням точок зору учасників конфлікту. А свої власні сентенції спеціально залишив для редакційної.

Отже, що ж, власне, сталося на сесії, хто правий і хто винуватий та які висновки можна зробити з усього цього.

З одного боку — в Україні є основний закон — Конституція, котра в своїй 34‑й статті гарантує кожному право на збір та розповсюдження інформації. Є ще й спеціальний Закон України «Про інформацію», котрий в статті 9 закріплює це право. А всі, хто прийшов на сесію, мітинг чи інше зібрання, мають знати, що однією своєю присутністю там уже дають мовчазну згоду на те, що їх будуть фотографувати чи знімати на відео. Не хочете потрапляти в об’єктив? Є простий і дуже дієвий вихід: не ходіть на сесії, не балотуйтесь на посади, не займайтеся іншою публічною діяльністю.

З іншого боку — кожна людина має право на невтручання в її приватне життя. У тому числі й на те, щоб її не фотографували і не знімали на відео. І коли спортінструктор Нестеренко голосно заявив, що не бажає, аби його фотографували, то Гунжель мав припинити зйомку. У всякому разі, так вимагає Цивільний Кодекс і пояснюють фахові юристи.

Та що головніше: Конституція чи Цивільний кодекс, право на свободу слова і думки чи приватний інтерес? Питання більше із розряду риторичних.

У цій історії ще один нюанс. Посадовці сільради говорять, що Гунжель подає необ’єктивну інформацію, навмисне замовчує досягнення влади й виставляє на перший план недоліки, проблеми і скандали. Так, напевне, доля істини в цьому твердженні є. Але хто вам сказав, шановні посадовці, що ваші критики й опоненти будуть керуватися виключно шляхетними інтересами служіння громаді і свободі слова? У законі і в Конституції про це не має жодного слова. Тому будьте готові, що і перекручуватимуть, і подаватимуть однобоко, і звертатимуть увагу виключно на ваші помилки й негатив.

Як із цим боротися? Можна, звичайно, прийняти рішення і зробити всі сесії закритими. Можна записати в регламенті, що зйомку мають право проводити виключно журналісти і ввести для них спеціальну акредитацію. Та все це — даремні зусилля. Усе це — до першого судового позову, який людина, котрій заборонили збирати інформацію, обов’язково виграє. Тому краще вести себе так, щоб навіть ваш найзатятіший критик і опонент не мав до чого причепитися.

А ще раджу подивитися фільм «Народ проти Ларрі Флінта». Там головний герой, алкоголік та наркоман, видавець скандального порножурналу «Хастлер» Ларрі Флінт довів своє право на свободу слова у Верховному суді США. І сказав геніальну фразу:

— Якщо Перша поправка захистить навіть такий шмат лайна як я, то вона захистить усіх вас. Адже я — найгірший випадок.

Так що, ідучи на сесію, посміхайтесь: вас знімають.


Автор: Ігор ФІЛОНЕНКО, «ЕХО»


Дізнавайтеся першими найважливіші і найцікавіші новини України та Полтавщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал та на сторінку у Facebook
| Кобеляки | Редакційна


1. Рикошет / 9 січня 2016, 09:07
Дуже цікаве роз"яснення принципа мовчазної згоди.Отже,якщо я,громадянин,не держслужбовець зайшов в сільраду(на сесію,чи за довідкою),то я дав згоду знімати мене на відео?А яка може бути згода,якщо мене не повідомили про відеофіксацію,я не бачу її процеса,а якщо бачу камеру,то не знаю чи вона ввімкнена.Мовчазну,чи немовчазну згоду я можу дати на дії,про які мені відомо.Значить ваш Гунжель повинен повідомити мене про свої наміри і коли я незаперечив щоб мене знімали,але не висловив публічно своєї згоди,то це і є мовчазна згода.
Насправді в Конституції,та інших законах не написано,що опоненти чиновника не мають право прекручувати факти,висвітлювати інформацію однобоко.Цим часто користуються ваші,Ігоре ,колеги і різні гунжелі.Але є ще й відповідальність за наклеп.Ось, наприклад,я сказав що водогін неможна зробити в зимовий період.А ви перекрутив і написав ,неповну цитату:"Водогін зробити неможна"Це спричинило громадське занепокоєння і певний пудлічний тиск на мене,що завдало моральної шкоди і шкоди моєму здоров"ю.Отже,ви наклепник!В законі є певна процедура розв"язання такого конфлікту,але не зазначено,що та процедура вичерпна.Враховуючи вищезазначене,та не досконалість чинного законодавства,я можу захищати свою ділову репутацію,честь і гідність в іший спосіб.Наприклад дати в морду,побити камеру,чи написати в іншій газеті що ви підофіл.Я звісно,маю на увазі не самого автора статті,а будь кого з любителів знімати й перекручувати.Тому незавжди все,що незаборонено законом ,дозволено.Чи дозволено?Так я вже готуюсь врізати першому попавшомуся мені на очі "знімакі".
2. Рикошет / 9 січня 2016, 20:00
3.Щука
« Все як би і раніше рєшать вопроси, жить по понятіях, кум, сват,дітки,зятьки,свой круг людей.»

Щука,ви "Крьостного отця" передивився.Независайте біля телевізора,це некорисно.
3. Учитель / 9 січня 2016, 20:51
- статтю 34 Конституції України, відповідно до якої всі громадяни України мають право вільно збирати, зберігати, використовувати та поширювати інформацію усно, письмово чи в інший спосіб на свій вибір;
- Статтею 4 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено основним принципом місцевого самоврядування гласність.ст. 46 цього Закону передбачено: сесії ради проводяться гласно із забезпеченням права кожного бути присутнім на них.
- статтю 7 Закону України «Про інформацію», відповідно до якої ніхто не може обмежувати права особи у виборі форм та джерел одержання інформації;
- статтю 302 Цивільного кодексу України, відповідно до якої фізична особа має право вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію.
А якщо Ви не просто свідомий громадянин, а ще й маєте інтелектуальні здібності вищі ніж у колишніх дільничних інспекторів то як не дати зелене світло таким як Павло. Ос цьогог ми зараз і навчаємо дітей. Бо владу потрібно міняти не тільки у Бутенках а й навіть у Києві.
4. Гість 777 / 9 січня 2016, 21:27
9.Рикошет
«якби ще той закон й суспільство так захищав від проходимців»

Умно!!! Для справки. При товаришу Сталіну у Кримінальному кодексі були статті, які передбачали "вищу міру соціального захисту". При Микиті формулювання було змінене на "вищу міру покарання". Мовби й немає різниці, але різниця принципова. Отак нам все потроху й міняють, аж до назв вулиць вже добрались.
5. Колчак / 9 січня 2016, 23:36
16.Петлюрівець
« Він злочинець і вбивця.Десятки мільйонів замучено украінців в концтаборах Сибіру ,Крайньоі Півночі і убитих Голодом 1932-1933’років.»

Скільки вже разів тобі пояснювати, що без вашого брата нічого не робиться. Сталін революцію не робив і ГУЛАГ не будував. Ось ваш кабіліст сам відкрито розповідає, хто правиви і править бал. Чи ти осліп і оглух? Якщо ссилка не відкриється, то ось тобі фагмент тексту.
"Кабалист. Лидеры так называемые, вот. Потому, что сказано очень просто, что сердца всех этих лидеров находятся в руках Творца. А что значит Творца? Это… я не верующий в обычном смысле слова, это просто зависит от системы сил в мире, но эту систему сил определяем мы – народ Израиля, а не Обама и не Путин.
Ведущий. То есть они для вас сила?
Кабалист. Они для меня исполнители того, что мы закажем. Только лишь и не более того. Весь мир исполняет то, что мы заказываем.
Ведущий. Мы, это кто?
Кабалист. Мы – народ Израиля. Если мы объединяемся, мы заказываем хороший танец, если мы не объединяемся между собой, то, к сожалению, танец плохой. Но все равно и в том и другом случае только мы заказываем. Свобода воли существует только у нас. Посилання на www.ok.ru
6. саша ставицький / 10 січня 2016, 11:24
Про що мова?Нинішня влада положила великий болт на Конституцію і закони.Чи давав хто із Вас згоду на встановлення відеокамер на вулицях міст?Адже за допомогою кмер влада втручається у Ваше особисте життя , за Вами стежать і скоро поставлять камери і в туалетах , не тільки на дорогах і вулицях , і все з благородною метою боротьби із злочинністю , яка в Полтавській області за минулий рік зросла на 30%. Очевидно помогли камери , на які влада викидає шалені гроші , замість підвищити зарплати і пенсії.То чому Ви -народ не забороняєте за Вами стежити ?
7. читач3 / 10 січня 2016, 20:09
В ст.31. Закону України "Про інформацію" зазначається,що:
Державнi органи та органiзацiї, органи мiсцевого i регiонального самоврядування, iнформацiйнi системи яких вмiщують iнформацiю про громадян, зобов’язанi надавати її безперешкодно i безкоштовно на вимогу осiб, яких вона стосується, крiм випадкiв, передбачених законом, а також ВЖИВАТИ ЗАХОДІВ ЩОДО ЗАПОБІГАННЯ НЕСАНКЦІОНОВАНОМУ ДОАСТУПУ ДО НЕІ. У разi порушень цих вимог Закон гарантує захист громадян вiд завданої їм шкоди використанням такої iнформації. ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ ДОСТУП СТОРОННІХ ОСІБ до вiдомостей про iншу особу, зiбраних вiдповiдно до чинного законодавства державними органами, органiзацiями i посадовими особами.
Знову ж таки:на сесії розглядаються звернення і заяви ГРОМАДЯН,приймаються рішення щодо них. Чи мають право сторонні особи це фіксувати та оприлюднювати інформацію щодо цих громадян?
8. читач3 / 10 січня 2016, 20:23
Якщо такі Флінти мають право вести зйомку (про що пише автор), то виходить, що можна запросто зайти до банку і фіксувати хто і на яку суму відкриває рахунки;можна провести зйомку у нотаріуса при оформленні угод та справ і т.п?
9. читач3 / 10 січня 2016, 20:29
Пане Гунжель, може Ви й по вищезгаданих інстанціях з відеофіксацією пробіжетеся? А ще, ось підказують, щоб Ви завітали в кабінет до гінеколога і вияснили, що насправді там відбувається, бо громаду хвилюють дані питання. Громада хоче знати!
10. Гай Фокс / 10 січня 2016, 20:49
24.читач3
«можна запросто зайти до банку і фіксувати хто і на яку суму відкриває рахунки;можна провести зйомку у нотаріуса при оформленні угод та справ і т.п»
Не плутайте грішне з праведним. Відрізняйте справи особисті від службових і публічних. До речі, Ви в курсі, що в банках Вас і так знімають, не залежно від того, хочете Ви цього, чи ні.
11. читач3 / 10 січня 2016, 20:53
26.Гай Фокс
«банках Вас і так знімають, не залежно від того, хочете Ви цього, чи ні.»

Але ж не оприлюднюють, як це робить пан Павло.
12. Щука / 10 січня 2016, 20:54
25.читач3
«о вищезгаданих інстанціях з відеофіксацією пробіжетеся? А ще, ось підказують, щоб Ви завітали в кабінет до гінеколога і вияснили, що насправді там відбувається, бо громаду хвилюють дані питання. Громада хоче знати!»

Демагогія кращий захист так ? Ще приплести до проблем сільських рад і геніколога, а може і проктолога з хірургом ? А громада точно знає , що в сільських радах давно твориться чорт зна що.Сільскі ради потрібно терміново об’єднувати,щоб територіальні громади жили на принципах госпрозрахунку і децентралізація та гласніть і прозорість місцевои влади це той шлях по якому треба йти.Такий Гунжель потрібен в кожне село.
13. читач3 / 10 січня 2016, 21:00
28.Щука
«.Такий Гунжель потрібен в кожне село»

Та ні.. Нехай у вас, в Бутенках, залишається. Нам такого "щастя" не потрібно.
14. Гай Фокс / 10 січня 2016, 21:04
27.читач3
«Але ж не оприлюднюють, як це робить пан Павло.»
Але ж він оприлюднив записи не з банку.
15. Гай Фокс / 10 січня 2016, 21:06
29.читач3
«Нам такого "щастя" не потрібно.»
Адже так менше проблем, правда ж?
16. читач3 / 10 січня 2016, 21:11
Шановний Гай Фокс, продивіться його відео з ЮТУБа. Як ви вважаєте, чи має право Павло оприлюднювати свою зйомку? Адже оприлюднюється інфо про громадян, які не надавали згоду на розповсюдження інформації особистого характеру.
17. Гай Фокс / 10 січня 2016, 21:23
32.читач3
«Як ви вважаєте, чи має право Павло оприлюднювати свою зйомку?»
Я за фахом не є юристом. Думаю, ми тут товчемо воду в ступі. Відповідь міг би дати в суд. Але ж чому тоді ніхто не звертається до нього?
18. Депутат с р / 11 січня 2016, 08:00
28.Щука
«.Сільскі ради потрібно терміново об’єднувати,щоб територіальні громади жили на принципах госпрозрахунку»

Поясніть,яке відношення до законності відеозйомки має децентралізація, та об"єднання громад.Й що таке на вашу думку госпрозрахунок?Може це 20 гр. за довідку?
19. Щука / 11 січня 2016, 10:26
34.Депутат с р
«
Поясніть,яке відношення до законності відеозйомки має децентралізація, та об"єднання громад.Й що таке на вашу думку госпрозрахунок?Може це 20 гр. за довідку?»

Відеозйомка це один з методів контролю тих що йшли на вибори служити громаді та ось 25 років ніяк не спроможуться .А госпрозрахунок це коли обрані громадою будуть міркувати як краще зібрати податки на ввіреній територіи і як витратити гроші не на зарплати апарату сільради, а як скоротити кількість кабінетних працівників/достаньо голови і серкретаря/ та не ждати що ревізію земель проведе колись Антонов, а бути в курсі всих місцевих справ хто що коли і де скільки зібрали урожаю соняшника,пшениці,корочє що робиться на територіи громади : наркотики,тіньова продажа алкоголю і сигарет , вилов риби і т д.А об’єднувати сільради треба поперідньо економічно обрахувавши чи дозволять доходи здійснювати функціонування життя громади школи,медицина,дороги і ін
20. Роб Боб / 11 січня 2016, 15:30
35.Щука
«Відеозйомка це один з методів контролю тих що йшли на вибори служити громаді та ось 25 років ніяк не спроможуться»
А ви багато знаєте тих,хто 25 років працюють в сільрадах на керівних посадах?Сільський голова це на сьогоднішній день вже політична фігура,не говорячи про голів райрад і РДА.А відезйомка це в 90% випадків засіб тиску,шантажу,зведення рахунку.Бо,як писав Філоненко:"А хто вам сказав що ваші опоненти будуть керуватися шляхетними інтересами".
35.Щука
«/достаньо голови і серкретаря/ та не ждати що ревізію земель проведе колись Антонов, а бути в курсі всих місцевих справ хто що коли і де скільки зібрали урожаю соняшника,пшениці,корочє що робиться на територіи громади : наркотики,тіньова продажа алкоголю і сигарет , вилов риби і т д.А об’єднувати сільради треба поперідньо економічно обрахувавши чи дозволять доходи здійснювати функціонування життя громади школи,медицина,дороги і ін»
А не луснуть черепні коробки у двох працівників об"єднаної сільради від кількості інформації.Давай,якщо по-мінімуму.Сільрада здійснює фінансові операції-бухгалтер потрібний.Сільрада є повноваженою розпоряджатись комунальними землями-землевпорядник потрібен.Сільрадам передаються функції міграційної служби,державного реєстратора-паспортист і юрист-реєстратор потрібні.Т.Д.Згоден з одним основна маса коштів сільського бюджету повинна направлятись на ЖКГ і виробничу галузь.Але в такому випадку "соціалка"теж стане госпрозрахунковою.А це значить Що навчання в школі 100% платне,в дитсадках дітки будуть за 100% батьківських коштів,соціальні працівники за гроші,укол в ФАПі за гроші,зіграти в футбол за гроші. Ми готові до цього? Думаю ні.
Вам неохідно зрозуміти ,що боротись потрібно не людьми,а з явищем.Що толку з боротьби з бюрократами(за вашою позицією всі працівники сільради крім голови і секретаря),якщо бюрократія як явище залишиться.І хто буде справлятись з безкінечним потоком документалістики ?Голова з секретарем і все?Незможуть!Ламати просто,будувати важко!
21. Щука / 11 січня 2016, 17:29
36.Роб Боб
«А не луснуть черепні коробки у двох працівників об"єднаної сільради від кількості інформації.Давай,якщо по-мінімуму.Сільрада здійснює фінансові операції-бухгалтер потрібний.Сільрада є повноваженою розпоряджатись комунальними землями-землевпорядник потрібен.Сільрадам передаються функції міграційної служби,державного реєстратора-паспортист і юрист-реєстратор потрібні.Т.Д.Згоден»

В об’єднаній громаді звичайно двох осіб голови і секретаря буде замало , але зараз ?А щодо черепних коробок то не луснуть,учитись підвищувати свій рівень постійно бо розучилися інтенсивно працювати з напруженням .Бухгалтерія повинна бути централізована для всіх громад та землевпорядник у кожній сільраді не потрібний.
22. Ігорьок / 11 січня 2016, 19:26
37.Щука
«.Бухгалтерія повинна бути централізована для всіх громад та землевпорядник у кожній сільраді не потрібний.»

Це якась децентралізація по-щучому)))Напевно та бухгалтерія повинна бути в Києві,щоб називатись централізованою в повній мірі.
37.Щука
« землевпорядник у кожній сільраді не потрібний.»

Ні їх замінять державні зем.урядники,краще знову києвські.
Про таку (де)централізацію багато хто мріє.Хтось через надлишок можливостей які може втратить,хтось через недостатність розуму,всяк буває.
23. кремінь / 12 січня 2016, 20:42
Павлушка,так ти сіножаті надаєш в користування?Я хочу взяти на Драбинівці.
24. гість999 / 12 січня 2016, 20:50
Рєбята,може досить?Уже сняться і Гунжель, і Флінт.і навіть Сільвер з попугаєм.
25. биков / 15 січня 2016, 22:20
Павлик,не падай духом,в тебе все попереду.
26. Тамара / 9 лютого 2016, 18:59
В кожному селі є свій павлик (не морозов) даже в кобеляках.
Додати коментар

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
Вам необхідно зареєструватися, або увійти під своїм логіном



Купить квартиру Полтава
 Криптовалютні біржі в Україні
Курс НБУ

Зачекайте, йде завантаження...

Логін:
Пароль:
запам'ятати


Реєстрація | Нагадати пароль

Шановні водії!

У зв’язку зі значним погіршенням погодних умов та сильної хуртовини частина траси Р-52 у Царичанському районі являєтсья непридатною до використання!

Служба порятунку звертає Вашу увагу на те, що вирушаючи у таку погоду в дорогу Ви йдете на це на свій страх і ризик - у випадку неможливості вибратися із снігових заметів на дорогах чекати допомогу можливо прийдеться досить довго.

Тому рекомендується відмовитися від подорожей автомобілем до стабілізації ситуації