В Україні почнуть діяти європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень. Кабінет Міністрів України ухвалив відповідну постанову про лібералізацію перевезень великогабаритних та великовагових вантажів. Про це повідомили у Міністерстві інфраструктури.
За словами міністра інфраструктури Олександра Кубракова, перехід на європейські стандарти щодо габаритно-вагових обмежень є наступним кроком масштабної реформи системи габаритно-вагового контролю.
У прийнятій постанові деталізовані та уточнені максимально допустимі навантаження на вісь залежно від кількості осей та міжосьової відстані. Наприклад, для двоосьової вантажівки встановлено максимальну фактичну вагу – 18 тонн, чотиривісну – 32 тонни.
Також було встановлено максимальну фактичну вагу для комбінованих вантажівок, зокрема:
- для двоосьового вантажного автомобіля з 2-осьовим причепом – 36 тонн;
- для тривісного тягача з 2-х або 3-вісним напівпричепом – 40 тонн;
- для контейнеровозу – 44 тонни.
Також у міністерстві нагадали, що з 1 жовтня 2021 року в Україні було запроваджено фіксацію адміністративних правопорушень у сфері безпеки на автомобільному транспорті в автоматичному режимі. Ці зміни передбачають:
- запуск фіксації правопорушень на дорогах за допомогою системи зважування у русі (WIM);
- встановлення паритетної відповідальності учасників ринку вантажоперевезень;
- посилення відповідальності за невиконання законних вимог інспекторів Укртрансбезпеки;
- запровадження відповідальності за відмову або ухилення від проходження габаритно-вагового контролю;
- посилення адміністративної відповідальності за перевезення пасажирів та вантажів без необхідних документів.