Шахраї використовують велику кількість хитрих схем обману, і кожного дня з’являються нові. Не стати однією із жертв шахраїв допоможе не знання цих схем, а основні принципи дій злочинців. Лише в такому разі вони ризикують залишитися без грошей.
Стандартні дії шахраїв
Згідно офіційної статистики кожен п’ятий клієнт банку втрачає гроші зовсім не від хакерських атак, а в результаті того, самі ж і повідомляють шахраям секретні дані. Зазвичай у жертви намагаються дізнатися:
-
CVV/CVC-код;
-
пароль від картки;
-
коди з смс, котрі банки надсилають для підтвердження певної операції.
Їх ні в якому разі не варто повідомляти нікому. Втім, якщо людина не бажає стати жертвою, то вона не повинна повідомляти особисті дані, навіть якщо планує грати безкоштовно азартні ігри в онлайн казино. Адже і звідти розумні злочинці здатні витягти гроші. Кіберзлочинці – це завжди психологи, котрі зламають не техніку, а мозок своєї жертви.
Ознаки шахрайських дій
Існує ряд симптомів, згідно з яких можна зрозуміти, що людина має справу з брехуном:
-
Самі виходять на жертву: дзвонять, надсилають смс і листи на електронну пошту. Можуть представлятися представником поліції, фінансової установи, магазину та ін.
-
Розмова ведеться тільки про картку банку. Важливо пам’ятати, що єдина мета злочинця – виманити гроші, дізнавшись певні дані. В деяких випадках голос на іншому боці слухавки просить оплатити штраф, перевести гроші на іншу картку чи виконати дії, що розкривають дані картки. Цього не слід робити.
-
Пропонують вигідну угоду. Представник магазину може запропонувати приз, вигідний кешбек, хороші умови та ін. Він стверджує, що не можна пропустити таку рідкісну можливість.
-
Лякають. Пишуть смс, стверджуючи, що гроші з рахунку можуть вкрасти.
У злочинця завжди готові відповіді на будь які питання жертви. Тому навіть не варто вступати в діалог. Якщо людині пропонують багато і просять в обмін мало, то її точно намагаються обманути.
Деякі шахраї вдаються до морального тиску, вимагаючи прийняти рішення тут і зараз. Це можна пояснити тим, що у злочинця дуже великий список потенційних жертв. У нього немає часу довго вести діалог з кожним. Основна задача під час морального тиску – не дати жертві зрозуміти, що відбувається. Тож, якщо ви відчуєте що на вас тиснуть, залякують, наполягають здійснити транзакцію – кладіть слухавку.
Запит на інформацію про банківську картку
Банки повинні відслідковувати підозрілі фінансові операції. Якщо установа починає підозрювати, що саме в цей момент відбувається злочин, то її представник може особисто подзвонити клієнту і уточнити чи він здійснює операцію. Власник банківського рахунку повинен тільки сказати «так» чи «ні». Від нього не вимагається будь що повідомляти: номер картки, пін-код, код на зворотному боці картки та ін.
Пам’ятаючи про все це, ніякі хитрощі не зможуть втягнути вас в шахрайську схему.