Під час проведення моніторингу способу життя керівного складу працівників територіальних центрів комплектування та соціальної підтримки (ТЦК) Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) виявило необґрунтовані активи або ознаки незаконного збагачення на понад 255 млн грн. Цю суму виявлено лише за останні пів року у воєнкомів, матеріали справ стосовно яких передано до відповідних органів.
Про це повідомляє Національне агентство з питань запобігання корупції.
Найбільше незаконного збагачення виявлено у колишнього начальника Одеського обласного ТЦК Євгена Борисова. Він та його близькі особи набули нерухомості та автопарку на суму понад 188 млн грн.
В поле зору НАЗК потрапив його підлеглий (заступник начальника ТЦК – начальник сектору комплектування Одеського обласного ТЦК) Денис Галушко. Моніторинг способу життя воєнкома виявив ознаки корупційного кримінального правопорушення, які свідчать про його незаконне збагачення на понад 14 млн грн.
Начальник Малиновського районного ТЦК Одеси Вячеслав Кушнеров незаконно збагатився на понад 47 млн грн. Його близькі особи також набули нерухомості та автопарку.
НАЗК виявило ознаки незаконного збагачення на майже 8,5 млн грн і у керівника Дніпропетровського обласного ТЦК Анатолія Пікала.
Заступник начальника Полтавського обласного ТЦК також набув необґрунтованих активів на понад 1,8 млн грн.
Начальник Самбірського районного ТЦК Львівської області незаконно збагатився на понад 4,4 млн грн.
Таким чином, під час проведення моніторингу способу життя керівників ТЦК було виявлено необґрунтовані активи та ознаки незаконного збагачення на 255 млн 629 тис. грн.
Однією з найпоширеніших корупційних практик, яка створює умови для незаконного збагачення воєнкомів, є отримання ними неправомірної вигоди за надання військовозобов’язаним можливості уникнути мобілізації через визнання особи непридатною до служби рішенням ВЛК.
Мінімізація корупційних ризиків можлива, передусім, за допомогою цифровізації усіх відповідних процесів, внесення до Єдиного реєстру військовозобов’язаних повної та достовірної інформації, а також обміну інформацією між усіма реєстрами.