- IgorSergeevich
10 грудня, 21:15
На тему: Волонтер Альона Шуліка стала першим у громаді «помічником ветерана» - welam16
6 грудня, 20:23
На тему: Бюро переводов: Профессиональные услуги перевода текстов - welam16
30 листопада, 17:18
На тему: Тактическая одежда для военных — использование - romanova88
29 листопада, 13:33
На тему: Як прискорити ріст волосся - Чудо Юдо
15 листопада, 09:41
На тему: Чи сядуть чиновники міськради за кермо вантажівки зі сміттям?
Як самостійно визначити справність двигуна
Вміння проводити первинну діагностику двигуна знадобиться і для тестування власного автомобіля, і для перевірки машини при купівлі вживаного екземпляра.
Звичайно, що наведена в цьому матеріалі діагностика двигуна — лише попередня, вона дозволяє виявити найбільш небезпечні негаразди.
Заливна пробка. Це найпростіше — відкрутити її на непрацюючому двигуні й роздивитися зсередини. Краще за все, коли пробка чиста, можливо, трохи волога від випарів оливи. Це значить, що знос двигуна ще далекий від критичного, або що пробку хтось нещодавно очистив (щоб перевірити це, є інші способи, про які нижче).
Кремово-біла емульсія на корку теж не привід для особливих хвилювань, бо це всього лише свідчення того, що машина нещодавно виконала кілька поїздок з непрогрітим двигуном.
Біло-жовта емульсія на пробці зникне після прогріву, а чорний нагар свідчить про певний знос двигуна. Підтверджує це нагар на деталях у глибині під горловиною.
Чорний, масний нагар на пробці — результат чималого пробігу або ознака використання неякісної оливи. Чим такого нагару більше, тим більше причин для детальної перевірки двигуна. На пряму катастрофу це ще не вказує, але варто при нагоді перевірити, чи немає такого ж нагару під кришкою клапанного механізму.
У глибині горловини. Ліхтариком зі світлом денного кольору треба посвітити через горловину під кришку клапанного механізму. Погано, якщо деталі ГРМ теж вкриті чорним нагаром: це значить, що двигун добряче зношений, має таку собі компресію, «їсть» оливу і скоро запросить серйозного ремонту.
Прозорі лакові відкладення коричневого відтінку свідчать про чималий пробіг двигуна, але це не так страшно, як чорний нагар, бо двигун немолодий, але стан його прийнятний.
Дим у горловині. Треба прогріти двигун і на холостому ходу перевірити, чи немає в горловині диму – видивляйтеся саме сизуватий димок, а не рух повітря. Наявність диму говорить про зношені деталі циліндро-поршневої групи, тобто про одну з останніх стадій зносу двигуна.
Пробка-стрибунець. Спробуйте покласти відкручену кришку на отвір горловини так, щоб вона лежала вільно і могла реагувати на пульсації повітря у горловині. Якщо кришка буде підскакувати, мов на повітряній подушці, — це те саме, що й вищезгаданий дим, тобто це ознака сильного зносу двигуна. Але допустиме легке покачування пробки, бо пульсація повітря під клапанною кришкою — це нормально, особливо для двигуна з помітним пробігом.
На двигуні з добрим станом циліндро-поршневої групи незакручена пробка має лежати спокійно, а на зношеному — підскакувати під дією тиску картерних газів.
Протічки мастила. Двигун з великим пробігом (понад 150-200 тис. км) майже обов’язково буде в нашаруваннях оливи. Частково від задубілих прокладок, частково — через підвищений тиск картерних газів, який стає наслідком зносу поршневої та проблем з системою вентиляції картера. Одне слово, це дуже непрості явища і вони, як мінімум, потребують більш детальної діагностики.
Якщо двигун з пробігом чистий, то, швидше за все, його нещодавно помили. Вивчіть його зворотній бік та потаємні закутки під колекторами, стартером й іншими виступаючими деталями, адже там відмити багаторічні нашарування або складно, або дуже дорого.
Бачок системи охолодження. На непрацюючому двигуні відкрийте кришку бачка системи охолодження і роздивіться поверхню рідини. На ній не повинно бути плям оливи та піни. Це ознаки того, що пошкоджена прокладка головки блоку циліндрів, тобто двигуну потрібен недешевий ремонт. Якщо рідина просто брудного темного або рудого кольору — це не так страшно, адже говорить лише про те, що антифриз давно не замінювали, а систему охолодження — давно не промивали.
Вихлопна труба. Вихлопні гази прогрітого двигуна мають бути прозорими — без сизого відтінку. На двигуні, який конкретно «їсть оливу», цей колір буде видно при кількох прогазовках до 3-4 тис. об/хв. Якщо проблеми циліндро-поршневої групи лише починаються, сизий колір помітити не так просто. Але можна. Спочатку попросіть помічника близько 5 секунд потримати прогрітий двигун на 3000 об/хв, а потім відразу кілька разів різко натиснути акселератор, розкрутивши мотор до 4-5 тис. об/хв. Під час цих перегазовок і може з’явитися той самий синій дим, який свідчить про початок зносу кілець і циліндрів.
Підтвердити припущення щодо завеликої кількості згорілої оливи у вихлопі може масна сажа у вихлопній трубі. Її можна побачити або на власному пальці, або (якщо трубу зсередини хтось завбачливо протер ганчіркою) — у глибині труби, куди треба посвітити ліхтариком.
Згадані тут прийоми — лише попередня перевірка, яка може привернути вашу більш предметну увагу до стану агрегату. Підтвердити ваші припущення допоможе також прослуховування різних зон двигуна стетоскопом, комп’ютерна діагностика та експертна думка професіоналів.